וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוס אנג'לס בחרה לראשונה בהיסטוריה אישה לראשות העיר

עודכן לאחרונה: 17.11.2022 / 13:45

חברת הקונגרס קארן באס - שתהיה גם ראש העיר השחורה השנייה בתולדות העיר השנייה בגודלה בארה"ב - הביסה את יזם הנדל"ן המיליארדר ריק קרוזו: "תושבי לוס אנג'לס שלחו מסר ברור: הגיע הזמן לשינוי דחוף"

חברת הקונגרס קארן באס נבחרה לראשת העיר הראשונה של לוס אנג'לס - העיר השנייה בגודלה בארצות הברית - והביסה את יזם הנדל"ן המיליארדר ריק קרוזו.

באס, דמוקרטית בת 69 שכיהנה בבית הנבחרים במשך יותר מעשור, נהנתה מפער ניכר של 47 אלף קולות, לאחר ספירה של 70% מהקולות, על פי דיווח אתמול (רביעי) של סוכנות הידיעות AP, שבוע לאחר בחירות אמצע הכהונה. לקרוזו היה יתרון קל מיד לאחר סגירת הקלפיות, אך באס עקפה אותו והגדילה את הפער ככל שהספירה התקדמה.

באס, שתהיה גם ראש העיר השחור השני בהיסטוריה של לוס אנג'לס, התגברה בקמפיין על מימון דל יחסית לקרוזו, ששפך יותר מ-100 מיליון דולר מכספו על הקמפיין שלו - פי עשרה לעומת באס.

"תושבי לוס אנג'לס שלחו מסר ברור: הגיע הזמן לשינוי דחוף", אמרה באס בהצהרה. "הלילה, 40 אלף לוס אנג'לסים יישנו ברחובות - וחמישה מהם לא יתעוררו בבוקר. הפשיעה גוברת והמשפחות נדחפות מחוץ לשכונות שלהם בשל העלייה במחירים. זה חייב להשתנות". קרוזו התקשר לאחל לבאס בהצלחה והודה בהפסדו.

קארן באס, ראש העיר לוס אנג'לס. GettyImages
ראש העיר השחורה הראשונה של לוס אנג'לס. קארן באס/GettyImages

באס, שנולדה וגדלה בדרום לוס אנג'לס, נכנסת לתפקיד בתקופה מתוחה בעירייה. בהקלטות שדלפו בחודש שעבר נשמעו שלושה חברי מועצה דמוקרטים אומרים דברים גזעניים על שחורים, יהודים, ארמנים ולהט"בים בעודם דנים בתכנון מחדש של גבולות השכונות בעיר. האמירות של שלושה חברי העירייה הלטינים כללו סטריאוטיפים מעליבים והצהרות משפילות על תינוק שחור של חבר מועצה אחר ועל מקסיקנים.

הנשיא ג'ו ביידן גינה את האמירות. אוכלוסיית לוס אנג'לס כוללת 50% לטינים ו-9% שחורים. אותם שלושה חברי מועצה גם ביקרו מחוקקים פרוגסיבים ודנו בדרכים להחליש את הכוח של שוכרי דירות ושל שחורים באמצעות תכנון עירוני, מה שהוביל לפתיחה של חקירה של מדינת קליפורניה.

באס קראה לאחדות לאחר ההדלפות. היא נחשבת גם קול משמעותי בקהילה השחורה וב-1992, לקחה חלק פעיל בתגובה של העיר להכאתו של רודני קינג, גבר שחור, על ידי שוטרים לבנים.


.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully