וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נגיף הקורונה אחראי למותם של יותר רפובליקנים מדמוקרטים"

עודכן לאחרונה: 17.11.2022 / 12:52

מחקר חדש מצא כי לאחר שחיסוני הקורונה נהפכו לנגישים ברחבי ארה"ב, הפער בשיעור התמותה העודפת מהמגפה זינק משמעותית בין דמוקרטים לרפובליקנים, שנוטים יותר לסרב להתחסן

בווידאו: אירוע לציון 800 אלף מתים מקורונה בארה"ב/צילום: רויטרס

נגיף הקורונה אחראי למותם של יותר רפובליקנים מדמוקרטים, כך עולה ממחקר חדש של הלשכה הלאומית למחקר כלכלי (NBER ). המחקר, שכותרתו Excess Death Rates for Republicans and Democrats During the COVID-19 Pandemic, בדק את השאלה האם יש קשר בין נטייה פוליטית לשיעור מקרי הקורונה שהסתיימו במוות בארצות הברית, ולשם כך השתמש ברישום בוחרים ומסמכי פטירה.

"ב-2018 ובתחילת 2020, שיעור התמותה העודפת בקרב רפובליקנים ודמוקרטים היו דומים, ועמדו על כאפס", נכתב במחקר. "שתי הקבוצות חוו זינוק חד בתמותה העודפת בחורף 2020-2021. עם זאת, בקיץ 2021, לאחר שהחיסונים נהפכו לנגישים באופן נרחב - שיעור התמותה העודפת בקרב רפובליקנים עלה כמעט פי שניים לעומת הדמוקרטים - והפער הזה התרחב עוד בחורף 2021".

בווידאו: ביידן: "מנות הבוסטר יהיו נגישות וללא תשלום"/צילום: רויטרס
נשיא ארצות הברית הנבחר ג'ו ביידן מתחסן נגד נגיף הקורונה, 21 בדצמבר 2020. רויטרס
הנשיא ביידן מתחסן נגד קורונה/רויטרס

על פי המחקר, הסיבה לפער היא אי התחסנות גדולה יותר בקרב הרפובליקנים, כלומר, יותר רפובליקנים סרבו להתחסן לקורונה, דיווח אתר "וייס". המתנגדים הנחרצים ביותר לחיסונים היו מחוקקים רפובליקנים וכמה ערוצי חדשות שמרנים. "הפער בשיעור התמותה העודפת בין הרפובליקנים לדמוקרטים התרכז במחוזות עם שיעור התחסנות נמוך, והתרחב משמעותית לאחר שהחיסונים נהפכו נגישים באופן נרחב", על פי המחקר.

המחקר מצא גם כי הפער בשיעור התמותה העודפת בין דמוקרטים לרפובליקנים נותר יציב בתחילת המגפה, אך החל להתרחב לאחר מכן ככל שהחיסונים נהפכו לנגישים יותר ויותר. סיבה אחת לשינויים היא שאמצעי המניעה הראשוניים היו ממשלתיים, בעוד חיסון דורש קבלת החלטה באופן אישי.

מגפת הקורונה עדיין לא שככה, והחיסונים הגנו על אנשים רבים מפניה, אך שיעור ההתחסנות באזורים רפובליקניים נותרו נמוכים. "אם הפער בהתחסנות בין המפלגות יימשך, אזי שיעור התמותה העודפת בקרב הרפובליקנים צפוי להימשך גם כן", נכתב במחקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully