וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רווחי HP ברבעון עלו על התחזיות - הסתכמו ב-877 מיליון דולר

יהודה שויצר

25.2.2003 / 23:30

הכנסות החברה ברבעון הסתכמו ב-17.9 מיליארד דולר לעומת תחזיות מוקדמות להכנסות של 18.46 מיליארד דולר, בעקבות ירידה חדה בהוצאות על IT בשוקי ארה"ב ויפאן

יצרנית המחשבים היולט פקארד הפתיעה לטובה עם רווח גבוה מהצפוי ברבעון הפיסקלי הראשון שהסתיים ב-31 בינואר. בדו"ח, המסמן תמיד את סיום עונת הדו"חות של החברות הגדולות, רשמה החברה רווח נקי של 721 מיליון דולר. בניכוי הוצאות חד פעמיות רשמה החברה רווח של 877 מיליון דולר, או 29 סנט למניה, לעומת תחזית לרווח של 27 סנט.

מנגד, הכנסות החברה ירדו ל-17.9 מיליארד דולר, מהכנסות של 18 מיליארד דולר ברבעון הקודם. הכנסות החברה נפלו מהתחזיות המוקדמות ל-18.46 מיליארד דולר. החברה ציינה כי הירידה בהכנסות משקפת ירידה חדה בהוצאות על IT בשוקי ארה"ב ויפאן. עם זאת, החברה ציינה כי המכירות בשוקי אסיה פסיפיק ואירופה היו מעודדות.

"ברבעון הראשון רשמנו את הרווח החזק ביותר מאז הושלם המיזוג עם קומפאק", אמרה קרלי פיורינה, מנכ"לית החברה. לתוצאות הטובות הוביל מהלך יעיל של קיצוץ בעלויות בחברה הממוזגת, הדגישה.

HP דבקה בתחזיות המקובלות לרבעון הנוכחי לרווח של 27 סנט למניה. תחזית זו טובה משל מתחרותיה. עד כה צופה IBM לרשום ירידה דו ספרתית בהכנסות, בעוד שסאן לא נתנה תחזיות כלל. לקסמרק מצפה לצמיחה של אחוזים בודדים בהכנסות.

בעקבות המיזוג עם קומפאק חסכה החברה 2.5 מיליארד דולר בעלויות. מאז ההודעה על המיזוג פוטרו בחברה מעל ל-16 אלף עובדים, מחלקות אוחדו והחברה נקטה בצעדים חריפים על מנת לגבש את שתי החברות לגוף אחד.

אחד הצעדים שתרמו לכך היה עזיבתו של מייקל קפלאס, ששימש בעבר כמנכ"ל קומפאק, לטובת משרת המנכ"ל בחברת הטלקום פושטת הרגל וורלדקום. עזיבתו של קפלאס הכשירה למעשה את הקרקע להפיכת HP לחברה בעלת תרבות ארגונית אחת תחת שרביטה של המנכ"לית פיורינה.

פיורינה כבר הצהירה בעבר כי היא מבקשת להפוך את HP לספקית של כל צרכיהן הטכנולוגיים של חברות תחת קורת גג אחת, ובכך להציב אותה בבירור כמתחרה של IBM.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully