וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנות, אלימות ואיומים: הקרב נגד חנויות הסלולר ברחוב החרדי

עודכן לאחרונה: 17.11.2022 / 15:54

חרדים קיצוניים מובילים מאבק נגד חנויות סלולר שמסרבות לקבל תעודת הכשר, שתחייב אותן למכור רק טלפונים כשרים. אמש נזרקו ביצים על מוכר בבני ברק, ששבועיים קודם לכן הוכה. בירושלים נופצה השבוע דלת זכוכית של חנות. המאבק מסלים, אך המשטרה לא פועלת באופן משמעותי

שלושה אירועים של אלימות והתנכלות לחנויות סלולר ברחוב החרדי/מצלמות אבטחה

הפגנות, איומים, אלימות והשחתת רכוש הם רק חלק מפעולות במאבק שמובילים בשנה האחרונה קיצוניים חרדים נגד חנויות סלולר במגזר החרדי. אמש (שלישי) נכנס צעיר חרדי לחנות הסלולר "אוריאל מובייל" בבני ברק, זרק לעבר המוכר שני ביצים והסתלק מהמקום. במקרה אחר, לפני כשבועיים, נכנס חרדי לאותה חנות, הכה בחוזקה את המוכר בזמן שהיה עסוק במתן שירות ללקוח וברח.

מקרה נוסף אירע השבוע בחנות "מוכשר נט" בשכונת גאולה בירושלים. אלמוני הגיע למקום על אופניים חשמליים, ובזמן שהחנות הייתה סגורה, ניפץ את דלת הזכוכית - ועזב. במקרה אחר, נערכה הפגנה אלימה נגד חנות הסלולר בבני ברק, וזו התפתחה להפרת סדר נרחבת שכללה חסימת כביש, השלכת חפצים לעבר השוטרים ושריפת פחים.

סדרת האירועים האלימה הינה חלק ממאבק שמובילים בחודשים האחרונים קיצונים חרדים נגד חנויות סלולר שאינם מוכנים למכור רק מכשירי טלפון כשרים ללא אפשרות לאינטרנט, אפליקציות או הודעות. מדובר במאבק על שליטה וכסף שמקורו בוועדת הרבנים לענייני תקשורת. הוועדה נהנת משליטה כמעט מוחלטת על שוק מכשירי הסלולרי במגזר החרדי, שרובו רוכש את הטלפונים שקיבלו "הכשר" מהוועדה.

טלפון כשר. נתי שוחט, פלאש 90
טלפון כשר/פלאש 90, נתי שוחט

החנויות שסופגות את האיומים הן חנויות הממוקמות בשכונות חרדיות, אך בעליהן מסרבים לקבל תעודת הכשר לעסק שתחייב אותם למכור אך ורק טלפונים כשרים ויאסור עליהם למכור טלפונים חכמים. בין היתר, הם טוענים כי ההכשר לחנויות גם מייקר את העלות של המכשירים והם מעדיפים לוותר על כך ולמכור את המכשירים במחיר זול יותר. בשל כך, הם סופגים איומים, הטרדות, אלימות והשחתת רכוש, זאת במטרה לנסות להכניע אותם לקבל את הדרישות.

בהנהגה הרוחנית והפוליטית כמעט לא משמיעים גינוי למאבק הזה. בשבוע שעבר דיינים בעיר בני ברק גיבו במכתב מיוחד את המחאה אבל יצאו נגד האלימות. הם הגדירו את בעלי החנויות "מחללי שם שמים", אבל כתבו כי המחאה צריכה להתנהל בצורה מסודרת "ללא אלימות כלל" כי בזה תלוי "הצלחת הפעולות". נוסף לכך, למרות שרוב המקרים מתועדים במצלמות אבטחה של החנויות שסובלות מהאלימות הבלתי פוסקת ואת חלק מהמעורבים ניתן לזהות באופן ברור - המשטרה לא מבצעת מעצרים משמעותיים בפרשה.

המקרים האלימים שאירעו בשבועיים האחרונים אינם חריגים. בחודש פברואר, מפגינים ניפצו חלון ראווה של חנות סלולר בירושלים מאותה סיבה, וזאת למרות שבאותו הזמן נכחו שוטרים במקום. כמה שבועות לאחר מכן, שני חשודים נעצרו בהפרת סדר ואיומים כלפי בעלי חנות סלולרי בבית שמש. בשנה לפני כן כוחות יס"מ חילצו בעל חנות סלולרי שהסתגר בעסק מחשש לפגיעה בו. נוסף לכך, באותה תקופה, במודיעין עילית שיגרו מכתב לבעל חנות סלולר בחתימתם של רבני-העיר ובו איום מפורש שאם "יישאר בסירובו נאלץ לנהוג בדרך שנוהגים בפורץ גדר".

  • עוד באותו נושא:
  • חרדים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully