וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות שביתה במשרד הבריאות: חשש למחסור בבשר, עוף ודגים ברשתות השיווק

עודכן לאחרונה: 17.1.2023 / 11:23

וטרינרים של משרד הבריאות מוחים על תנאי העסקתם ומונעים שחרור של מזון מהחי למכירה. "משרד הבריאות לא מכבד את הסכמי העבודה הקיימים - שלושה עובדים כבר התפטרו ועוד שלושה מחכים לראות אם השביתה תניב פירות". משרד הבריאות: "השביתה אינה חוקית"

שביתת הרופאים הווטרינריים

הרופאים הווטרינרים בשירות המזון הארצי של משרד הבריאות פתחו היום (רביעי) בשביתה. זאת, בעקבות דרישתם להעלות את תנאי השכר שלהם, לשפר את תנאי העבודה ולהוסיף כוח אדם ליחידה. הווטרינרים ביחידה אחראים על בדיקת הבקר, העופות והדגים לפני מכירתם. כעת, בעקבות השביתה עלול להיווצר מחסור במזון מן החי ברשתות השיווק. ממשרד הבריאות נמסר: "מדובר על שביתה לא חוקית שיוצרת נזק גדול. משרד הבריאות פועל בנושא".

"השביתה מתוכננת להמשיך כל עוד ראשי משרד הבריאות יימנעו מישיבה מסודרת עם ראשי הסתדרות הרופאים הווטרינרים בישראל, הן בעניין תנאי השכר הירודים ותנאי העבודה של הרופאים הווטרינרים השובתים, והן בעניין היקף כוח האדם ביחידה, שמצטמקת משבוע לשבוע", נכתב בהודעה מטעם הרופאים הווטרינרים.

יו"ר הסתדרות הרופאים הווטרינרים בישראל, ד"ר מיכאל אטינגר סיפר כי כבר לפני כמה חודשים הם הזהירו מפני כוח האדם המצומצם ביחידה. "בקיץ זעקנו על 13 רופאים וטרינרים בלבד ביחידה הזו, שעל כתפיהם משימות שמיועדות בפועל לעשרות רבות של אנשי מקצוע", אמר.

"משרד הבריאות לא מכבד הסכמי עבודה

לדבריו, בגלל תנאי העבודה שלושה עובדים כבר התפטרו, בהם מנהל היחידה. "בגלל תנאי השכר הגרועים, ומאחר שמשרד הבריאות לא מכבד אפילו את הסכמי העבודה הקיימים, ולא משלם מאז חודש יולי את רכיב הכוננויות בשכר הרופאים הווטרינרים הללו, שעובדים בעומס יומיומי כבד מנשוא ולא אנושי, התפטרו לפני כחודש שניים", סיפר. "כעת, הודיע עוד רופא וטרינר על התפטרות. אנחנו יודעים על שלושה רופאים וטרינרים נוספים, שמחכים לראות אם השביתה תישא פירות, שאילולא כן, יניחו גם הם את מכתבי ההתפטרות".

ד"ר אטינגר הוסיף: "אני משגר היום התנצלות כנה לייבואני המזון בארץ, שתקועים עם מזון בנמלים, אשר אינו יכול להשתחרר. ועם זאת, קורא לכם ייבואני המזון, לא להסתפק בהודעות וואטסאפ של תמיכה במאבקנו, אלא לצאת בגלוי לציבור, ולהעיד מקרוב כי המציאות עד היום בנמלים, למשל, בתחום שחרור מזון מן החי - נראית כמו סרט רע, בשל חוסר חריף בכוח אדם".

"הדאגה הכנה שלנו היא לבריאות המזון בצלחת של תושבי המדינה. עד היום זו הייתה חוסר אחריות משוועת להפקיר במשרד את היחידה החשובה הזו. הכמות המועטה של הרופאים הווטרינרים, שתפקידם לפקח על איכות המזון מן החי - מבטאת חוסר היגיון וטירוף", המשיך ד"ר אטינגר. "אני קורא לקיים את ההבטחה לשלם רטרו-אקטיבית לרופאים הווטרינרים המועטים הללו ביחידת הפיקוח על המזון את רכיב הכוננויות בשכרם. ציידו אותם ברכב מן העבודה, כי עד היום הם נעים באוטובוסים מנקודת ביקורת אחת לאחרת. חשבו איך לתגמל טוב יותר, כי אין בנמצא רופאים וטרינרים שמעוניינים לבוא לעבוד במשרה שמצד אחד חשובה ומרתק, אך מצד שני, התגמול עליה מחפיר ולא ראוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully