וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: האם נישואים חד מיניים יקבלו הגנה פדרלית? ההצבעה היום בסנאט

עודכן לאחרונה: 16.11.2022 / 13:27

הסנאט האמריקני יערוך הצבעה ראשונית לגבי חקיקה שמטרתה להגן על הזכות לנישואים חד מיניים, זאת בשל החששות כי בית המשפט העליון השמרני יהפוך החלטה קודמת שהפכה את הנישואים החד מיניים לחוקיים ברחבי המדינה

הסנאט האמריקני יערוך היום (רביעי) הצבעה ראשונית לגבי חקיקה שמטרתה להגן על הזכות לנישואים חד מיניים, זאת בשל החששות כי בית המשפט העליון השמרני יהפוך החלטה קודמת שהפכה את הנישואים החד מיניים לחוקיים ברחבי המדינה.

החוק, שצפוי לעבור בסנאט, ישמש כמעצור משפטי נגד פעולה עתידית של בית המשפט העליון מאחר שידרוש מהממשלה הפדרלית להכיר בכל נישואים שנחשבים חוקיים במדינה שבהם נערכו. עם זאת, החוק לא יוכל לעצור מדינות שרוצות לאסור נישואים חד מיניים או בין-גזעיים, אם בית המשפט העליון יאפשר להם לעשות כך . בארצות הברית יש 568 אלף זוגות חד מיניים, על פי מרשם האוכלוסין.

כרזת תמיכה בנישואים חד-מיניים לפני משאל העם בנושא, ז'נבה, שוויץ, 23 בספטמבר 2021. רויטרס
שלט תמיכה בנישואים חד מיניים, בשווייץ/רויטרס
בווידאו: האפיפיור מכריז על תמיכה בנישואים אזרחיים להומואים/צילום: רויטרס

החקיקה, שצריכה לקבל את התמיכה של 60 סנאטורים כדי לעבור, היא התוצאה של משא ומתן דו מפלגתי שנמשך חודשים. חוק דומה עבר בבית הנבחרים ביולי, בתמיכה של 47 חברי קונגרס רפובליקנים, לצד דמוקרטים. לאחר ההצבעה בסנאט, החוק צפוי לעבור עוד כמה הליכים טכניים לפני שיחזור לבית הנבחרים לאישור סופי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully