וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביש עתיד האשימו את גנץ וטיבי בדיל עם הליכוד, במחנה הממלכתי הגיבו: רק מטנפים על אחרים, שיקחו אחריות

עודכן לאחרונה: 16.11.2022 / 15:02

יש עתיד מאשימה את המחנה הממלכתי ואת חד"ש תע"ל על שקיימו דיונים ישירים עם הליכוד על המינויים בוועדות הזמניות - ומובילים להתערבותה של הליכוד בחלוקת התפקידים באופוזיציה. "ביבי וגנץ מתקרבים, יש ביניהם חנפנות". במחנה הממלכתי תקפו: "מטנפים על אחרים"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר הביטחון, בני גנץ במהלך מליאת הכנסת 24 באוגוסט 2020. יהונתן סמייה, דוברות הכנסת, אתר רשמי
"יש חנפנות". ביבי וגנץ/אתר רשמי, יהונתן סמייה, דוברות הכנסת

ביש עתיד האשימו (רביעי) את המחנה הממלכתי ואת חד"ש תע"ל על כך שהובילו סיכומים עם הליכוד על מינויים בוועדות הזמניות של הכנסת, ללא שיתוף איתם. ח"כ בועז טופורבסקי אמר במליאת הכנסת: "נאמר שהמחנה הממלכתי לא יעשו דילים עם הליכוד ונתניהו. בשליחות גנץ - הלך אלקין לסגור דיל עם ביבי. הם מתקרבים, ביבי וגנץ, יש חנפנות אחד לשני, וביבי וטיבי סוגרים דילים". מנגד, במחנה הממלכתי תקפו והאשימו את לפיד בחוסר יכולת להוביל את האופוזיציה.

בנאומו, טופורבסקי זעם על כך שהליכוד קבע את חלוקת התפקידים עבור המפלגות באופוזיציה העתידית ובמסגרת זאת, נתן לח"כ אחמד טיבי מינוי זמני של סגן יו"ר הכנסת וכן ייצוג עודף לנציגי המחנה הממלכתי בוועדת הכספים ובוועדת החוץ והביטחון של הכנסת.

לאחר מכן תקף ח"כ אחמד טיבי את טופורובסקי על ההאשמות נגדו ופנה לעברו במליאה ואמר: "ככה אתה רוצה לשתף איתנו פעולה באופוזיציה? אתם עשיתם ישיבה של ראשי האופוזיציה ולא הזמנתם אותנו. יש לך חוצפה להטיף לי מוסר מה להביא לסיעה שלי? חצוף. זאת יהירות והתנשאות. אל תטיף לי. להיות סגן יו"ר הכנסת לשבועיים זה לא ג'וב, הוא יכול להיות ג'וב לחסר עבודה כמוך. אני מבין את התסכול שלך, תרגע".

ח"כ אחמד טיבי מטעם מפלגת תע"ל.. ראובן קסטרו
ביש עתיד זועמים/ראובן קסטרו

במחנה הממלכתי לא נשארו חייבים והאשימו בתגובה לדברי טופורבסקי את לפיד בחוסר מנהיגות. " לפיד הוכיח שאין לו יכולת להוביל לא אופוזיציה ולא קואליציה- עדיין לא שמענו אותו לוקח אחריות על המחדלים שלו", אמרו. "הוא ואנשיו עושים מה שהם הכי טובים בו - מטנפים על אחרים. נמשיך לפעול ולעשות מה שטוב למדינה באופן ענייני ולא באופן שמשרת את הצרכים של לפיד, שראינו כבר לאן הם מובילים".

לבסוף, מליאת הכנסת אישרה את הרכב הוועדה המסדרת, כפי שהוסכם ע"י נציגי הסיעות שנבחרו לכנסת ה-25, בישיבתם ב-13 לנובמבר. 47 חברי כנסת תמכו מול מתנגדת אחת.

החוק קובע כי בראש הוועדה יעמוד חבר כנסת מסיעתו של חבר הכנסת עליו הטיל הנשיא את הרכבת הממשלה. אשר לייצוג הסיעות קובע החוק כי הייצוג בוועדה המסדרת יהיה לפי גודלן היחסי של הסיעות, ובלבד שלכל סיעה בת 4 חברים או יותר יהיה נציג בוועדה המסדרת.

ח"כ יואב קיש שיעמוד בראש הוועדה הודיע כי בוועדה יהיו חברים 19 חברי כנסת על פי מפתח סיעתי של חבר ועדה על כל שבעה חברי כנסת. עוד ציין ח"כ קיש שהצעת ההרכב המובאת לאישור המליאה מגיעה בהסכמה של כל סיעות הבית. לפי הצעתו של קיש, ח"כ משה גפני ימונה ליו"ר הזמני של ועדת הכספים וח"כ יואב גלנט ימונה ליו"ר הזמני של ועדת החוץ והביטחון של הכנסת. בהמשך, ובכפוף להתקדמות במו"מ הקואליציוני, יורכבו הוועדות הקבועות של הכנסת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

"לא מדברת עם מי שמגן על אנסים"

במהלך הדיון בוועדה המסדרת התקיים דיון על הרכבי הוועדות, במהלכו ח"כ שלמה קרעי מהליכוד תקף את ח"כ מיכל שיר מהמחנה הממלכתי ואמר שהיא "תוך שנתיים ושמונה חודשים דילגה בין שלוש מפלגות, 42 שבועות בממוצע למפלגה". שיר קטעה את דבריו וענתה לו כי הייתה בליכוד 30 שנה "עוד הרבה לפני שידעת לאיית את האות ל' של הליכוד, לפני שאתה והחברים הקיצונים שלך באתם והרסתם".

ח"כ טלי גוטליב התפרצה לויכוח ואמרה: "רק נזכיר לך שאצלנו יש פריימריז, מפלגה דמוקרטית". שיר ענתה לה חזרה: "אני לא מדברת עם מי שמגנה על אנסים".

בעקבות העובדה שהפריעה לדיון - יו"ר הוועדה ח"כ יואב קיש הורה להוציא את שיר מהוועדה וזו המשיכה לצעוק לעבר גוטליב: "מגנה על אנסים", שוב ושוב וחברי הכנסת מהליכוד יצאו להגנתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully