וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מל"ט שנשא פצצה פגע במכלית בבעלות ישראלית במפרץ עומאן

מכלית הנפט שייכת, על פי דיווחים, לעידן עופר. הארגון הבריטי באזור, שמנטר את תנועת הספינות בים, אמר ל-AP: "אנחנו מודעים לתקרית, והיא נחקרת כעת". הערכות: כלי הטיס שתקפו - מאותו סוג שסיפקו האיראנים לרוסים באוקראינה

תקיפת מל"טים מתאבדים תוצרת איראן בקייב, בירת אוקראינה/רויטרס

מכלית נפט המקושרת למיליארדר עידן עופר נפגעה מפצצה ששוגרה ממל"ט ליד חופי עומאן, כך אמר היום (רביעי) מקור לסוכנות הידיעות AP. המתקפה אירעה בלילה, אמר המקור.

הצי החמישי של חיל הים האמריקני מודע לתקרית במפרץ עומאן, אמר לרויטרס המפקד טימותי הוקינס. המרכז לביטחון ימי בעומאן אמר לרויטרס כי אין לו מידע לעת עתה.

מכלית הנפט הבריטית "סטנה אימפרו" שנתפסה על ידי איראן במצרי הורמוז, 20 ביולי 2019. רויטרס
מכלית נפט בריטית/רויטרס

הארגון הבריטי באזור שמנטר את תנועת הספינות בים, United Kingdom Maritime Trade Operations, אמר ל-AP: "אנחנו מודעים לתקרית, והיא נחקרת כעת".

המקור זיהה את הספינה שהותקפה כמכלית הנפט מליבריה Pacific Zircon. המכלית מופעלת על ידי חברת איסטרן פסיפיק הסינגפורית, ששייכת לעידן עופר.

על פי אתר הניטור מארין טראפיק, המכלית נראתה לאחרונה סמוך לחופי ליוא (Liwa) בעומאן ביום שני בבוקר. היא יצאה מסוהאר בעומאן ביום שני אחרי הצהריים בדרך לנמל הים של בואנוס איירס בארגנטינה.

על פי גורם ביטחוני בישראל, לעידן עופר יש בעלות משנית על המכלית. עם זאת, לדבריו, כבר היו התקפות שיוחסו לאיראן במפרץ נגד מכליות הקשורות לאנשי עסקים ישראליים. ולכן, לא מן הנמנע שהאיראנים בחרו הפעם להגיב על התקיפות האחרונות שמיוחסות לישראל בסוריה בזירה הזאת, הוסיף הגורם הביטחוני.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

הערכות: כלי הטיס שתקפו - מאותו סוג שסיפקו האיראנים לרוסים באוקראינה

גורמים בישראל מעריכים כי כלי טיס לא מאוישים חמושים שתקפו הלילה מכלית נפט שיצאה מעומאן הם מאותו סוג שסיפקו האיראנים לרוסים למלחמה באוקראינה.

מבדיקה שבוצעה בישראל עולה כי מדובר בספינת נפט בשם "פסיפיק ויאקום" משמשת כמכלית נפט נושאת דגל ליברי בבעלות חברה סינגפורית.

הספינה יצאה מעומאן לארגנטינה כשהיא מובילה נפט. מנתונים בישראל עולה כי האיראנים רק בשנה האחרונה ביצעו סדרת פעולות במהלכן פגעו בספינת ה"מרסר סטריט" ביולי 2021, והרגו שני אנשי צוות, אזרח רומני ואזרח בריטי. באירוע אחר שתי מכליות נחטפו על ידי כוח קומנדו של משמרות המהפכה האיראניים ביולי ובאוקטובר 2021.

ההערכה בישראל היא כי הכול קשור למאבק איראני על נתיבי סחר של נפט. באירוע נוסף במאי 22 כמה ספינות יווניות נעצרו על ידי האיראנים במיצרי הורמוז במקביל להטלת סנקציות אמריקניות על איראן. ההערכה במערכת הביטחון כי הפעולה מתרחשת לקראת המונדיאל כדי להפעיל לחץ על קטאר והאזור. גורמים בישראל הגדירו את הפעולה "מביכה" כשם שלאחרונה טענו האיראנים שתקפו יעד ישראלי בחבל הכורדי.

בהודעה מטעמה של חברת הספנות הסינגפורית נמסר: "אנשינו חוקרים את התקרית במסגרתה נפגעה הספינה Pacific Zirco מול חופי עומאן הלילה". כמו כן, באותה הודעה נכתב כי ישנה פגיעה מזערית למדי בספינה, וכי אין נפגעים בקרב אנשי הצוות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully