וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מו"מ תקוע: בוטלו פגישות הליכוד עם הציונות הדתית ויהדות התורה, מתיחות בין נתניהו לסמוטריץ'

עודכן לאחרונה: 16.11.2022 / 10:23

בצל המחלוקות על חלוקת התיקים, בליכוד הודיעו על ביטול הפגישות וטענו כי הן נדחו בשל "נתונים כספיים חסרים על הדרישות של השותפות". עד כה לא נרשמה פריצת דרך בחלוקת התיקים. בן גביר: "די לירי בנגמ"ש, בצלאל אידיאליסט. בוא ניכנס לחדרים סגורים עד שיצא עשן"

סמוטריץ' בטקס לזכרו של רבין בכנסת: "שירותי הביטחון עודדו את יגאל עמיר לבצע את זממו"/ערוץ הכנסת

בליכוד הודיעו הבוקר (רביעי) לנציגי הציונות הדתית ויהדות התורה כי פגישות המשא ומתן לחלוקת התיקים בממשלה הצפויה שתוכננו להמשך היום - בוטלו. הודעת הליכוד מגיעה ברקע הקיפאון בשיחות בין יו"ר המפלגה בנימין נתניהו ליו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' בעניין חלוקת תיק הביטחון, ואולם בליכוד טוענים כי הפגישות נדחו למחר בשל "נתונים כספיים חסרים על הדרישות של השותפות הקואליציוניות".

בד בבד, יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר קרא היום ליישב את המחלוקות: "די לירי בנגמ"ש. בצלאל אידיאליסט מלא מלא, ואני קורא לכולם לגלות אחריות. בוא ניכנס למשא ומתן אינטנסיבי ולחדרים סגורים עד שייצא עשן. לא נקים ממשלת ימין בהשמצות ובמריבות".

אתמול נועד נתניהו עם סמוטריץ' ובמהלך הפגישה אמר הראשון כי הוא מתנגד לכהונתו כשר הביטחון בממשלה הבאה, בשל הצורך בהתנהלות מתונה בתחום המדיני-ביטחוני עד תום כהונת נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן. סמוטריץ' זעם על כך ואמר לנתניהו כי אין בכוונתו להיכנס לממשלה שלא תקדם את האג'נדה שבשמה נבחר.

למתיחות בין השניים קדם פרסום בוואלה! כי ממשל ביידן עוקב מקרוב אחר מינוי שר הביטחון הבא של ישראל בידי נתניהו, ובכירים בממשל האמריקני אמרו כי הם מודאגים במיוחד לגבי התרחיש שבו סמוטריץ' ימונה למשרד.

המנדט להרכבת הממשלה |  נשיא המדינה, יצחק הרצוג מטיל על  נתניהו בבית הנשיא את הרכבת הממשלה. ראובן קסטרו
בוטלו פגישות המשא ומתן שתוכננו להמשך היום. נתניהו/ראובן קסטרו

בפרסום תוצאות האמת בבחירות לכנסת ה-25, יו"ר הציונות הדתית הודיע כי הוא ידרוש את תיק האוצר או תיק הביטחון. עם זאת, לאחר שיו"ר ש"ס אריה דרעי הודיע כי הוא מעוניין לכהן כשר האוצר, במפלגתו של סמוטריץ' הודיעו פומבית כי הוא שר הביטחון בממשלה הבאה.

בצלאל סמוטריץ' במהלך נאומו במסגרת כינוס מליאת הכנסת לציון יום הזיכרון ליצחק רבין 
6 בנובמבר 2022. דני שם טוב, דוברות הכנסת
סמוטריץ' במליאה/דוברות הכנסת, דני שם טוב

כעת, לאחר שנתניהו הביע את התנגדותו למינוי של סמוטריץ' לתפקיד שר הביטחון - נותרה האפשרות לשכנע את דרעי לוותר על התיק. נוסף לכך, בשיחות המו"מ העלה סמוטריץ' דרישה לקבל סמכויות על ההתיישבות ביהודה ושומרון כמו על המנהל האזרחי אם יכהן כשר האוצר אך נתניהו הביע הסתייגות מכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully