וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משימה היסטורית: ארטמיס 1 שוגרה לירח

עודכן לאחרונה: 16.11.2022 / 9:12

המשימה היא הראשונה בסדרה ארוכה של משימות מורכבות של נאס"א שמטרתן הקמת מוצב קבע על הירח. טיסת הניסוי איננה מאויישת, זאת כדי לבדוק את תנאי השטח לצוותים העתידיים. היא שוגרה לראשונה על ידי המשגר העוצמתי ביותר בעולם, וגם - נציגות ישראלית מפתיעה

שידור ישיר משיגור משימת ארטמיס 1

משימת ארטמיס 1, טיסת ניסוי לא מאוישת של החללית אוריון שתקיף את הירח, והטיסה הראשונה בתוכנית ארטמיס של נאס"א - שוגרה הבוקר (רביעי) ממרכז החלל קנדי בפלורידה.

הטיסה ההיסטורית כללה שיגור בכורה של המשגר העוצמתי ביותר בעולם, וכן של החללית אוריון. השיגור, שהיה אמור להתקיים בסוף חודש אוגוסט, נדחה בשל חשש מתנאי מזג אוויר ותקלות טכניות. גם היום, דקות לפני מועד השיגור שהיה אמור להתרחש בשעה 08:04 בשעון ישראל - הוא נדחה עקב חשש לתקלה. כעבור מספר דקות נאס"א חידשה את הספירה לאחור, והחללית שוגרה בשעה 08:48.

מנהלי המשימה נפגשו אתמול כדי לדון במוכנות המערכות, לאחר שאלה ספגו פגיעה קלה במהלך סופת ההוריקן "ניקול", שפקדה את פלורידה בשבוע שעבר. אולם לדברי מנהל המשימה בנאס"א, מייק ספארין, לא הוחלט על שינוי בתכנית השיגור, ולפי המומחים מדובר בסיכון שניתן לקחת.

על אף שהחללית נועדה לשאת בני אדם, בשיגור זה היא לא מאויישת כלל. בתוכה הוצבו בובות בלבד, שיאספו נתונים עבור הצוותים העתידיים שצפויים להשתמש בחללית. אחת מהבובות היא בובה ישראלית לה ניתן השם "זוהר". היא עוטה את אפוד הקרינה שפותח על ידי החברה הישראלית "סטמראד", ולפיה ניתן יהיה לבדוק האם הוא אפקטיבי נגד הקרינה.

כן השיגור של ארטמיס 1. GettyImages
משימה היסטורית. כן השיגור של ארטמיס 1/GettyImages

לאחר שתגיע החללית למסלולה מחוץ לכדור הארץ, היא צפויה לנסוע כ-2.08 מיליון קילומטרים במהלך 25 וחצי ימים. על פי התכנון, היא צפויה לשוב לכדור הארץ ב-11 בדצמבר וליפול באוקיינוס השקט מול חופי סן דייגו בקליפורניה, שם ימתינו לה הצוותים שיגררו אותה חזרה לחוף.

מטרת המשימה היא איסוף שלל נתונים עבור מהנדסי נאס"א, וכן להוכיח שמשגר ה-SLS והחללית אוריון פועלים כשורה לפני שאסטרונאוטים יוכלו לאייש אותם. כמו כן תקיים משימת ארטמיס 1 את הניסוי הביולוגי הראשון בחלל העמוק. המשימה היא רק הראשונה בסדרה ארוכה של משימות מורכבות, שנועדו להכין את הקרקע לקראת הקמת מוצב קבע על הירח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully