וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא ביידן: "לא סביר שהטיל נורה מרוסיה"

עודכן לאחרונה: 16.11.2022 / 10:21

שני אנשים נהרגו בעקבות נפילת טיל בכפר פולני הגובל באוקראינה, אך טרם התברר אם הטילים שנפלו בו אכן שוגרו מרוסיה. בדיון שכינס ביידן עם מנהיגי המערב, הנמצאים כעת בפסגת ה-G20 באינדונזיה, הםסוכםו לחקור את האירוע ולפעול בתיאום. רוסיה מכחישה את מעורבותה

הרקטה ששוגרה מרוסיה לעיר פרזבודו במחוז לובלין שבפולין. מתוך טוויטר, אתר רשמי
זירת נפילת הרקטות, אתמול/אתר רשמי, מתוך טוויטר

משרד החוץ של פולין אישר הלילה (רביעי) את הדיווחים בעניין רקטה מתוצרת רוסית שפגעה אתמול בכפר פז'וודוב, הממוקם ליד הגבול עם אוקראינה, שהביאה למותם של שני בני אדם.

הרקטה כוונה ככל הנראה לעבר אוקראינה כחלק מהמלחמה עם רוסיה, ובעקבות התקרית כינס נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן דיון חירום של מנהיגי המערב הנוכחים כעת בפסגת ה-G20 המתקיימת בבאלי שבאינדונזיה. במקביל זימן משרד החוץ של פולין את שגריר רוסיה לשיחה. הרוסים מכחישים כל קשר לאירוע.

בתגובה להאשמות, משרד הביטחון הרוסי טען כי מדובר ב"פרובוקציה מכוונת שמטרתה להסלים את המצב". על אף שפולין מסרה כי מדובר בטילים מתוצרת רוסית, הנשיא אנדז'יי דודה אמר כי אין ראיות שמצביעות על האחראים לשיגורם. כמו כן, בדיון החירום שכינס ביידן, הוא אמר שלפי מידע ראשוני נראה כי לא סביר שהטילים הגיעו מרוסיה. המנהיגים סיכמו על המשך חקירת האירוע ותיאום ביניהם באשר לצעדים הבאים.

דיון חירום בהשתתפות מנהיגי המערב של ה-G7 ונאט"ו לאחר פגיעת טילים רוסיים בשטח מזרח פולין. הפגישה נערכת במהלך פסגת ה-G20 המתקיימת בבאלי באינדונזיה. 16 בנובמבר 2022. רויטרס
מנהיגי מדינות המערב בדיון חירום שכינס ביידן במהלך ה-G20, היום/רויטרס

עם קבלת הדיווחים הראשוניים על האירוע, שוחח נשיא פולין עם ביידן, ונשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי. האחרון קבע כי פגיעת הטיל מהווה "הסלמה משמעותית" מצד רוסיה. "ככל שרוסיה תמשיך לקבל פטור מעונש, כך היא תמשיך לאיים על כל מי שהטילים שלה יכולים להגיע אליו", המשיך. "לירות טילים לעבר שטח נאט"ו זה מתקפה רוסית על הביטחון הקולקטיבי. עלינו לפעול", קרא.

ראש ממשלת פולין, שמדינתו חברה בנאט"ו, כינס את הקבינט בעקבות האירוע. גם המועצה לביטחון לאומי במדינה התכנסה. האמנה הצפון-אטלנטית קובעת שבמקרה של התקפה על אחת מהמדינות, שאר המדינות חייבות להגן עליה.

עוד בוואלה!

תוכנית השלום של זלנסקי: סיום המלחמה עד סוף השנה

לכתבה המלאה
הרקטה ששוגרה מרוסיה לעיר פרזבודו במחוז לובלין שבפולין. מתוך טוויטר, אתר רשמי
הרקטה ששוגרה לשטח פולין/אתר רשמי, מתוך טוויטר

גורם בנאט"ו מסר לרויטרס כי הארגון "בוחן את הדיווחים מקרוב ובתיאום עם בת בריתנו פולין". גרמניה ציינה גם היא כי היא בוחנת את המצב, ושרת החוץ צייצה כי "המחשבות שלי עם פולין, בת בריתנו הקרובה ושכנתנו". כמו כן, פולין הודיעה כי היא מגבירה את המוכנות של כמה יחידות צבאיות.

הפנטגון מסר לסוכנות הידיעות רויטרס כי הוא לא יכול לאשר שהטילים אכן שוגרו מכיוון רוסיה. "אין לנו מספיק מידע כדי לאשש את הדיווחים הללו, ואנחנו בוחנים זאת לעומק", מסר דובר הפנטגון.

ראש ממשלת פולין, מטאוש מורבייצקי. 15 בנובמבר 2022. רויטרס
ראש ממשלת פולין, מטאוש מורבייצקי/רויטרס

נשיא ליטא מסר כי מדינתו עומדת בסולידריות חזקה עם פולין: "יש להגן על כל סנטימטר של שטח נאט"ו". ראש ממשלת צ'כיה הצטרף לדברים ואמר כי אם הדיוח נכון - "זו תהיה הסלמה נוספת מצד רוסיה".

שרת החוץ הגרמנית מסרה כי "מחשבותיה עם פולין, בעלת בריתו הקרובה ושכינתנו". ראש ממשלת הולנד מסר כי הדיווחים על פגיעת טילים בפולין הם "מעניינים" וכי הם בקשר עם פולין ומנסים "להבין בדיוק מה קרה".

מוקדם יותר היום הנשיא זלנסקי הציג בפסגת ה-G-20 באינדונזיה, תוכנית שלום בת עשרה סעיפים, שאמורה להביא לסיום הפלישה הרוסית למדינה. נשיא אוקראינה קרא למנהיגי העולם להשתמש בכל הכוח כדי להפסיק את "האיומים הגרעיניים של רוסיה" ולהטיל הגבלת מחיר על יבוא אנרגיה ממוסקבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully