וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

200 שריפות, 6 הרוגים: לניו יורק נמאס מהסוללות הדליקות של אופניים חשמליים

עודכן לאחרונה: 15.11.2022 / 12:55

מועצת העיר ניו יורק שוקלת לנקוט בפעולה לגבי סוללות שבהן משתמשים באופניים וקורקינטים חשמליים, לאחר שאלה גרמו למאות שריפות קטלניות בעיר מאז תחילת השנה

מועצת העיר ניו יורק שוקלת לנקוט בפעולה לגבי סוללות שבהן משתמשים באופניים וקורקינטים חשמליים, לאחר שאלה גרמו למאות שריפות קטלניות. פעילים למען בטיחות ונהגי שליחויות אף ערכו הפגנה מחוץ לבניין העירייה ודרשו יישום רגולציות נוספות בתחום.

חברי המועצה דנו בכמה הצעות. אחת מהן כללה דרישה לקמפיינים לחינוך הציבור ועריכת דוחות בטיחות. הצעה אחרת רוצה לאסור את המכירה של סוללות ליתיום משומשות וסוללות לאופניים וקורקינטים חשמליים ללא אישור מיוחד. ההצעות אינן כוללות איסור על השימוש באופניים או קורקינטים חשמליים.

ב-5 בנובמבר, 46 בני אדם, כולל כבאים ושוטרים, נפגעו בשריפה בבניין מגורים במנהטן, שפרצה לאחר שסוללת ליתיום שהותקנה על אופניים חשמליים עלתה באש באחת הדירות. חברי ארגון Safer Charging קוראים כעת לחברי המועצה לחוקק רגולציות למניעת שריפות נוספות.

שריפה פרצה בשל סוללות ליתיום של אופניים חשמליים בניו יורק. GettyImages
שריפה פרצה בדירה במנהטן לאחר שהסוללות עלו באש/GettyImages
שריפה שפרצה בשל סוללת ליתיום באופניים חשמליים בניו יורק. GettyImages
שריפה פרצה בדירה במנהטן לאחר שהסוללות עלו באש/GettyImages

על פי שירותי הכבאות של ניו יורק (FDNY ), עד כה השנה, פרצו כ-200 שריפות בעיר שנגרמו בשל סוללות ליתיום שמותקנות כלי רכב חשמליים ובהן נהרגו שישה בני אדם. שירותה כבאות מזהיר לא לאחסן את הסוללות ליד יציאות, לא לעזוב אותן ללא השגחה כשהן מוטענות, לא לטעון אותן מתחת לכרית, על מיטה או על ספה, ולהשתמש רק בכבלים והסוללות של היצרן.

בנוסף, ההמלצה היא לא לערבב סוללות מסוגיםם שונים. אם הן מתחממות יתר על המידה או עושות רעש כלשהו, משנות צורה או צבע או דולפות - יש להפסיק את השימוש באופן מיידי. באופן כללי, לא כדאי שאנשים ינסו להתקין סוללות ליתיום בעצמם.

סוללות ליתיום נכנסו לשוק בתחילת שנות ה-90. אפשר לטעון אותן מחדש, הן קלות ועוצמתיות, מחזיקות מעמד זמן רב ובטוחות לשימוש. הן יכולות לאחסן גם אנרגיה שמיוצרת על ידי שמש ורוח למשל. הבעיה היא שמוליך החשמל (אלקטרוליט) של הסוללות הוא דליק, אמר דונלד סדוויי, פרופסור לכימיה ב-MIT ל-ABC. ב-2016, סוכנות התעופה של האו"ם הזהירה לא לשלוח סוללות ליתיום על גבי מטוסי נוסעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully