וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליכוד בוחן למנות את גפני ליו"ר הכנסת עד להשבעת הממשלה

עודכן לאחרונה: 14.11.2022 / 20:31

גפני, מראשי יהדות התורה, הוא ותיק חברי הכנסת ולפי הנוהג בכנסת בכל השנים, מינויו הוא זה שיאושר על ידי רוב הסיעות עד למינוי קבוע מטעם הקואליציה שתרכיב את הממשלה הבאה. המינוי נבחן על ידי בכירי הליכוד בעקבות הקשיים שהתעוררו בחלוקת התיקים ובמו"מ הקואליציוני

בווידאו: גפני באולפן וואלה/מערכת וואלה!

בליכוד בוחנים בימים האחרונים את האפשרות למנות את ח"כ משה גפני, מראשי יהדות התורה, לתפקיד יו"ר הכנסת כמינוי זמני בלבד עד להשבעת הממשלה - כך נודע לוואלה. גפני הוא ותיק חברי הכנסת ולפי הנוהג בכנסת בכל השנים, מינויו הוא זה שיאושר על ידי רוב הסיעות עד למינוי קבוע מטעם הקואליציה שתרכיב את הממשלה הבאה. המינוי נבחן על ידי בכירי הליכוד בעקבות הקשיים שהתעוררו בחלוקת התיקים ובמו"מ הקואליציוני להרכבת הממשלה וכן בשל הקרב בליכוד על זהות היו"ר הבא. הערב נפגש יו"ר סיעת הליכוד יריב לוין עם גפני לפגישה ממושכת ובין היתר סוגיה זו עלתה לדיון.

תפקיד יו"ר הכנסת הוא אחד התפקידים הנחשקים בקרב חברי הכנסת של הליכוד, שממתינים לחלוקת התיקים בסוף המו"מ הקואליציוני עם השותפות. מקורביו של נתניהו, יריב לוין ואמיר אוחנה, נחשבים כמועמדים המובילים לתפקיד אך גם יואב קיש ואופיר אקוניס מעונינים, ודני דנון ודודי אמסלם הצהירו שניהם כי זה התפקיד היחיד אותו הם דורשים בכנסת. מינוי של יו"ר זמני ממפלגה אחרת יחסוך את הצורך לאשר מינוי של יו"ר זמני בהצבעה בסיעת הליכוד וידחה את המתיחויות סביב הנושא רק כשיוחלט מיהו היו"ר הקבוע סמוך להשבעת הממשלה

ריאיון | משה גפני 26 באוקטובר 2022. ראובן קסטרו
גפני באולפן וואלה, באוקטובר/ראובן קסטרו

בצל הקשיים בהרכבת הקואליציה, רבני הציונות הדתית נפגשו עם יו"ר מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' ועודכנו על פרטי המגעים להקמת הממשלה. הרבנים קראו לסמוטריץ' "לעמוד באופן חד משמעי ובלתי מתפשר על הדרישה לתפקיד שר הביטחון". בנוסף, הרבנים ביקשו להמשיך בדרישה לקבלת תיקי החינוך והדתות. "הרבנים פנו בקריאה אישית לראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו להכיר בכוחה, בערכה ובשותפותה של הציונות הדתית שזכתה לאמון של יותר מחצי מיליון מצביעים וקיבלה 14 מנדטים", נמסר בתום הפגישה.

קריאה זו נעשית על רקע המו"מ הקואליציוני, שבו המחלוקת העיקרית נובעת מדרישתו של יו"ר הציונות הדתית לקבל לידיו את תיק הביטחון או האוצר. אתמול, לאחר שהביא יו"ר ש"ס אריה דרעי את רצונו לקבל את תיק האוצר לידיו, אמרו גורמים בציונות הדתית כי על נתניהו להעביר לו את התיק הנותר, הביטחון, זאת על אף רצונו להשאיר את התיק המרכזי בידי הליכוד.

  • עוד באותו נושא:
  • משה גפני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully