וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטריה תקשיח החוקים נגד שימוש בסמלים נאציים

עודכן לאחרונה: 14.11.2022 / 16:32

אוסטריה העבירה חוק לאחר מלחמת העולם השנייה שמחרים את המפלגה הנאצית ואוסר הפצה של תעמולה נאצית, כמו גם סמלים של הרייך השלישי. בהפגנות נגד מגבלות הקורונה, מפגינים באוסטריה ענדו כוכבים צהובים על דש הבגד, כמו הטלאי הצהוב שהנאצים הכריחו את היהודים לענוד

אוסטריה אמרה היום (שני) כי תקשיח את חוקיה האוסרים על שימוש בסמלים נאציים כדרך הסתגלות למגמות שבולטות בתקופה האחרונה, כולל המפגינים נגד מגבלות הקורונה שהישוו את עצמם ליהודים בשואה.

בדומה לגרמניה, אוסטריה העבירה חוק לאחר מלחמת העולם השנייה שמחרים את המפלגה הנאצית ואוסר הפצה של תעמולה נאצית, כמו גם סמלים של הרייך השלישי, כולל הצדעה במועל יד.

בהפגנות נגד מגבלות הקורונה, המפגינים באוסטריה ענדו כוכבים צהובים על דש הבגד כמו הטלאי הצהוב שהנאצים הכריחו את היהודים לענוד. המלה "יהודי" הוחלפה במלים "לא מחוסן".

"כל טריוויאליזציה של רצח העם הנאצי ושל פשעים נאציים נגד האנושות בשואה או הכחשת שואה חייבים להיענש ואינם מתקבלים על הדעת", אמרה שרת המשפטים אלמה זאדיץ ממפלגת הירוקים האוסטרית במסיבת עיתונאים.

תצלומים מהכיבוש הנאצי בוינה. ארכיון העם היהודי, הספרייה הלאומית, אתר רשמי
הכיבוש הנאצי בווינה, בירת אוסטריה/אתר רשמי, ארכיון העם היהודי, הספרייה הלאומית
בווידאו: הפגנה של אלפי אנשים בגרמניה נגד הממשל/צילום: שקד אורבך, עריכה: שאול אדם

שינוי החוק דורש רוב של שני שליש בפרלמנט, כלומר, ממשלת הקואליציה זקוקה לתמיכה של לפחות מפלגת אופוזיציה אחת. המפלגה הסוציאל דמוקרטיה, הגדולה ביותר באופוזיציה, אמרה כי תמתין לטיוטה של החוק שיוגש לפרלמנט.

לדברי זאדיץ, ממשלת אוסטריה גם תדאג לעמוד בהתחייבותה לאסור על העסקה של עובדי ציבור בתפקידים ממשלתיים, אם אלה יפרו את החוק שאוסר על שימוש בסמלים נאציים. הממשלה התחייבה לעשות זאת לאחר שחייל הורשע באחרונה על הפרת החוק שאוסר על לבישת מדי SS, ולא פוטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully