וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זלנסקי ביקר בחרסון המשוחררת: "אנחנו מוכנים לשלום"

עודכן לאחרונה: 14.11.2022 / 15:16

בסוף השבוע נערכו חגיגות בעיר בדרום באוקראינה, והחיילים האוקראינים התקבלו בקריאות שמחה ובהתרגשות רבה על ידי התושבים לאחר שהצבא הרוסי נסוג. העיר נכבשה בתחילת המלחמה

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי ביקר היום (שני) בעיר חרסון המשוחררת, לאחר שבסוף השבוע נסוג הצבא הרוסי ממנה. זלנסקי אמר כי נחקרים 400 פשעי מלחמה באזור שבוצעו על ידי הצבא הרוסי בשמונת החודשים שחרסון היתה כבושה. זלנסקי גם הודה לחיילים האוקראינים על שירותם.

"אנחנו מתקדמים", הוא אמר לחיילים שעמדו לפני בניין הממשל בכיכר המרכזית של חרסון. "אנחנו מוכנים לשלום, שלום לכל המדינה שלנו", הוא הוסיף. זלנסקי הודה לבעלות הברית של אוקראינה שמספקות לה תחמושת ונשק במלחמה נגד רוסיה.

בסוף השבוע נערכו חגיגות בעיר והחיילים האוקראינים התקבלו בקריאות שמחה ובהתרגשות רבה על ידי התושבים. העיר נכבשה בתחילת המלחמה בסוף פברואר.

נסיגת צבא רוסיה מחרסון, 12 בנובמבר 2022. רויטרס
חגיגות בחרסון לאחר עזיבת הצבא הרוסי/רויטרס
בוודיאו: חגיגות בחרסון לאחר נסיגת הצבא הרוסי/רויטרס

עם זאת, בנאומו הלילה, הזהיר זלנסקי כי המצב באזור עדיין מסוכן. "בבקשה, אל תשכחו שהמצב באזור חרסון כולו עדיין מאוד מסוכן. ראשית, יש מוקשים", הוא אמר וקרא לתושבי העיר "לשמור על עירנות, להיות זהירים ולהודיע לרשויות על כל חפץ חשוד".

נשיא אוקראינה גם הזכיר שה"לחימה באזור דונייצק עדיין נמשכת באינטנסיביות ללא שינוי. הרמה של המתקפות אינה נחלשת. נכון לעכשיו, שטחים בחמישה מחוזות שלנו נפגעו מטילים. אנחנו עושים הכל כדי שהאויב ירגיש את התגובה שלנו".

זלנסקי צפוי לנאום מחר באופן מקוון בפסגת 20G שנערכת השבוע בבאלי באינדונזיה. נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לא יגיע לפסגה, וייצג אותו שר החוץ סרגיי לברוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully