וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייל ירה למוות באדם שחשד בטעות שהוא מחבל ברעננה

עודכן לאחרונה: 14.11.2022 / 18:34

שני בני אדם נפגעו באירוע, אחד מהם במצב קל. נשללה האפשרות שמדובר בפיגוע. מבירור ראשוני של הנסיבות עולה כי החייל חשד שמדובר במחבל בגלל האופן שבו התקדם לעבר תחנת האוטובוס במקום. על פי עדויות מהמקום, הנפגע ניסה לדקור אדם אחר בסכין

בווידאו: שני פצועי ירי לאחר שחייל חשד בפיגוע, רעננה, 14 בנובמבר 2022/תיעוד מבצעי מד"א

חייל ירה הבוקר (שני) למוות בתושב פרדס חנה, שחשד שהוא מחבל בצומת רעננה, גבר נוסף נפצע קל באירוע. נשללה האפשרות שמדובר בפיגוע. מבירור ראשוני של הנסיבות עולה כי הלוחם חש בסכנה, ולכן פתח באש. על פי עדויות מהמקום, האדם שנורה החזיק סכין וניסה לדקור אדם אחר בתחנת האוטובוס במקום.

החייל נחקר על ידי צוות חקירה מיוחד שבו שולבו מצ"ח ומשטרת ישראל. הוא מסר את גרסתו ושוחרר בתום חקירתו ליחידתו, לאחר שהחוקרים הביעו אמון בגרסה שמסר.

אל"מ במיל' אבי עמירם וסרן יוסי אלבז, המייצגים את החייל מטעם הסניגוריה הצבאית, מסרו כי החייל פעל כנדרש וכמתבקש בנסיבות המיוחדות של הסיטואציה שאליה נקלע. עוד נאמר בהודעה שהחייל שולח אתתנחומיו למשפחת המנוח.

שני פצועי ירי לאחר שחייל חשד בפיגוע, רעננה, 14 בנובמבר 2022. ללא, אתר רשמי
זירת הירי ברעננה. הבוקר/אתר רשמי, ללא

במהלך החקירה אמר החייל שהגיע לתחנת האוטובוסים על מנת לחזור לבסיס. המאבטחים במסוף לא היו. לדבריו, הוא נכנס למתחם והגיע אליו בחור צעיר שאמר לו בבהלה: "סכין, סכין, יש פיגוע". הוא הוסיף שהאדם שנורה ונהרג היה לבוש בגלביה שחורה, כיפה גדולה לראשו וסכין בידו. על פי גרסתו, בתחילה ניסה החייל היורה להורות לו בעברית ובערבית להוריד את הסכין. תוך כדי כך הוא ראה צעירה שנצמדה לדלת של אחד האוטובוסים. הנהג פתח לה את הדלת וכך היא נמלטה. אז פנה לכאורה קורבן הירי לעבר אדם נוסף שהיה בתחנה, ובשלב הזה החייל ירה בו.

בחודש אפריל האחרון ניסה אדם עם מוגבלות ניסה לחטוף נשק מחיילת בטרמפיאדה בצומת אשקלון הדרומית ונורה למוות בידי מח"ט בנימין, אל"מ אליאב אלבז, שעבר במקום במקרה. החיילת פונתה לבית החולים ברזילי שבעיר כשהיא סובלת מחרדה.

מתחקיר שבוצע בזירת האירוע עלה כי האדם, תושב אחד המושבים באזור, הגיע לתחנת הסעה על כביש 4, שם איים על החיילת באקדח צעצוע והצליח לחטוף את הנשק מידיה. הוא הלך כשהנשק בידו לאורך כמה עשרות מטרים, אז כוח צבאי שהיה באזור זיהה את המתרחש, וירה בו למוות.

  • עוד באותו נושא:
  • רעננה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully