וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקרי סוף השבוע: ברק ממשיך לצלול

29.12.2000 / 17:35

התמיכה בראש הממשלה צונחת בעוד כשלושה אחוזים; על פי סקר גאלופ שרון מוביל ב-21 אחוז; רוב קטן למתנגדים להסכם שלום לפי יוזמת קלינטון; כל הנתונים ופרשנות של רינו צרור

המשא ומתן עם הפלסטינים לא עוזר לאהוד ברק. למעשה, בינתיים הוא אפילו מחליש אותו. סקרי סוף השבוע מצביעים על הידרדרות נוספת בתמיכה בו, לעומת יציבות בשיעור התמיכה באריאל שרון.

לפי סקר "גאלופ" המפורסם במעריב, 45 אחוז מהאזרחים יצביעו עבור אריאל שרון, ירידה של אחוז אחד לעומת השבוע שעבר. ברק מאבד ארבעה אחוזים, וזוכה ל-24 אחוזי תמיכה. שיעור המתלבטים עולה מ-26 ל-31, מה שאולי נותן תקווה כלשהי למחנה ברק. אולם בשאלה אחרת מתברר כי 51 אחוז מהמצביעים מודיעים כי אין שום סיכוי כי ישלשלו פתק לטובתו של ברק. זהו נתון בעייתי במיוחד עבורו, שמצביע על כך שיותר ממחצית מהבוחרים כבר החליטו, ויהיה קשה עד בלתי אפשרי לשכנעם לשנות את החלטתם.

עוד עולה כי 57 אחוז מהציבור מאמין כי ברק מנסה להשיג הסכם לפני הבחירות משיקולים אישיים. רק 26 אחוז מייחסים זאת לשיקולים לאומיים.

גם סקר מכון "דחף" המתפרסם בידיעות אחרונות מצביע על היחלשות של ברק. על פי הסקר, זוכה ראש הממשלה ל-35 אחוז, לעומת 38 בשבוע שעבר. שרון נחלש באחוז אחד
מ-49 ל-48, ושיעור הקולות הצפים – 17 אחוז, עליה של ארבעה אחוזים. מתברר כי גם בקרב הישראלים הוותיקים היהודים, הנחשבים מעוז מובהק של השמאל, קורסת התמיכה בברק. השבוע הוא זוכה לתמיכה של 30 אחוזים מהם בלבד, לעומת 53 אחוז שהולכים לשרון.

הצעירים עם שרון

עוד עולה כי הצעירים נוטים באופן ברור לשרון, בעוד שככל שהגיל עולה זוכה ברק לתמיכה גדולה יותר. בקרב בני 25-34, זוכה ברק ל-24 אחוזים בלבד, בקרב בני 35-50, הוא עולה ל-33 אחוזים ובקרב בני 66 ומעלה מתבצע המהפך, והוא זוכה ל-51 אחוזים.

שאלה נוספת שנבדקה בסקרים היא התמיכה בהסכם שלום אפשרי, כפי שהוא מסתמן מהצעת קלינטון. על פי סקר "דחף", מתנגדים להסכם כזה 51 אחוזים ו-44 תומכים בו. חמישה אחוז לא השיבו. לפי סקר "גאלופ" זוכה הסכם השלום לתמיכה של 44 אחוזים, כש-49 מתנגדים לו ושבעה אחוזים טרם החליטו. אחוז המתנגדים עדיין גדול מאחוז התומכים, אבל הפער קטן בהרבה מזה שבין ברק לשרון, מה שאומר שלמרות הכל, הסכם הוא קרש ההצלה הכמעט יחידי של ברק.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully