וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעזרת בינה מלאכותית: ניצולת השואה זוהתה לראשונה בתמונה ממלחמת העולם השנייה

עודכן לאחרונה: 13.11.2022 / 17:55

אתר Numbers to Names מנתח מיליוני פנים ומוצא התאמות בין מאות אלפי תמונות היסטוריות בארכיונים מסביב לעולם. בעזרת טכנולוגיית ה-AI, ניצולת שואה בת 86 מניו יורק אותרה בתמונה משפחתית ישנה. "לכל איש יש שם, לכל איש יש פנים"

כלי חדש, שעושה שימוש בבינה מלאכותית (AI), עשוי לסייע לחבר שמות לפנים של חלק ממיליון היהודים שמתו בשואה ושזהותם לא ידועה עד היום, כמו גם של ניצולים - כך דווח היום (ראשון) ב-BBC.

האתר של דניאל פאט, מהנדס תוכנה בגוגל, Numbers to Names, משתמש בטכנולוגיית זיהוי פנים כדי למצוא התאמה בין ארכיונים שמכילים מאות אלפי תמונות היסטוריות, כדי למצוא התאמות לאנשים שזוהו בתמונה אחת בלבד.

בלאנש פיקסלר, ניצולת שואה מניו יורק. מוזיאון ארצות הברית לזכר השואה, אתר רשמי
בלאנש, לשעבר ברוניה, לא ידעה על קיום התמונה בצד שמאל/אתר רשמי, מוזיאון ארצות הברית לזכר השואה

בלאנש פיקסלר, ניצולת שואה בת 86 שגרה בניו יורק, ידעה כי קיים צילום משפחתי אחד שבו היא מצולמת. מסתבר שקיימת תמונה משפחתית נוספת שצולמה בצרפת במהלך מלחמת העולם השנייה, שבה היא מופיעה אך שעליה לא ידעה כלל. תוכנת ה-AI של פאט עשתה את החיבור.

כשהייתה ילדה, שמה של בלאנש היה ברוניה. היא חיה בפולין כשהנאצים הגיעו לחפש אחר משפחתה. אמה ואחיה נרצחו - אך היא ניצלה, הודות לדודתה רוז שהחביאה אותה.

פאט נסע לניו יורק להיפגש עם בלאנש כדי לאחד אותה מחדש עם התמונה הנושנה, והיא מיד זיהתה את עצמה עומדת בחזית. בנוסף, היא זיהתה את דודתה רוז ואת אחד הילדים שהופיעו בתמונה. בכך היא סיפקה לפאט ולמוזיאון ארצות הברית לזכר השואה מידע חדש. לפני שבאלנש ראתה את התמונה, רק שלושה מכלל האנשים שהופיעו בה זוהו. "אנחנו מכירים את הנתון - שישה מיליון יהודים נרצחו - אך זה בעצם אדם אחד שש מיליון פעמים. לכל איש יש שם, לכל איש יש פנים", אמר סקוט מילר, מנהל אוצרות במוזיאון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully