וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע למונדיאל: "מהגרי העבודה בקטאר סובלים מעבדות מודרנית"

עודכן לאחרונה: 13.11.2022 / 14:29

מהגרי עבודה שבנו את אצטדיון גביע העולם בקטאר, עובדים שעות ארוכות בתנאים קשים וסובלים בין השאר מאפליה והלנת שכר בזמן שהמעסיקים מתחמקים מאחריות, כך עולה מדוח חדש שפורסם שבועיים לפני המונדיאל

מהגרי עבודה, שבנו את אצטדיון גביע העולם בקטאר, עובדים שעות ארוכות בתנאים קשים וסובלים בין השאר מאפליה והלנת שכר, בזמן שהמעסיקים מתחמקים מאחריות, כך עולה מדוח חדש של ארגון זכויות אדם שפורסם ביום חמישי.

הדוח בן 75 העמודים של ארגון Equidem הלונדוני פורסם כשבועיים לפני תחילת גביע העולם בכדורגל שייערך במדינת המפרץ, עם 1.2 מיליון אוהדים, שעל פי הערכות צפויים להגיע לקטאר, דיווחה סוכנות הידיעות AP.

העובדים שרואיינו על ידי הארגון אמרו כי הם נאלצו לשלם דמי גיוס לעבודה - דבר לא חוקי - שהותירו אותם בחובות גדולים למעסיקים. הם עובדים שעות ארוכות בחום המדברי ותנאים קשים אחרים. האפליה במקומות העבודה בולטת במיוחד נגד עובדים אפריקאים ודרום אסייתיים. בנוסף, העובדים לא תמיד מקבלים את שכרם ולא מקבלים תשלום על שעות נוספות. לכך מצטרף יחס משפיל ואלימות מילולית ופיזית.

אצטדיון חליפה מונדיאל 2022. Alexandre Schneider, GettyImages
אצטדיון חליפה/GettyImages, Alexandre Schneider
אצטדיון אחמד בין עלי מונדיאל 2022. Alexandre Schneider, GettyImages
אצטדיון אחמד בין עלי/GettyImages, Alexandre Schneider

"האוהדים צריכים לדעת כיצד נבנה האצטדיון שבו הם יושבים. הוא נבנה על ידי עובדים בתנאים שאפשר לכנותם 'עבודת כפייה' או סוג של עבדות מודרנית" אמר מאמראטה ראג'ו, החוקר המוביל של הדוח.

קטאר אוסרת על מהגרי עבודה לגבש איגודים, לשבות או למחות, ולדברי העובדים, הם חוששים מתגובת נגד של המעסיקים שתכלול פיטורים או גירוש מהמדינה.

לדברי ארגוני זכויות אדם כמו אמנסטי ויומן רייטס ווץ', קטאר אמנם יישמה כמה רפורמות בתחום העבודה, אך עובדים רבים עדיין חוששים לעזוב את מקום העבודה לטובת משרה אחרת או להתפטר. כתוצאה מכך, הם עובדים שעות ארוכות בתנאים קשים במשך חודשים, לעתים ללא תשלום.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
אצטדיון לוסייל, קטאר, משחק הכנה לקראת מונדיאל 2022. רויטרס
אצטדיון לוסייל/רויטרס

מהגרי עבודה הם האוכלוסייה הגדולה ביותר בקטאר ומווה כ-95% מכוח העבודה של המדינה. מאז זכתה קטאר באירוח המונדיאל ב-2010, הם בנו את כל המבנים והתשתיות, כולל מערכת רכבת תחתית מהירה, כבישים מהירים, בתי מלון ואצטדיונים. הם גם יגישו ארוחות, ינקו חדרים ואת הרחובות במהלך המשחקים.

מהגרי העבודה מגיעים לקטאר בעיקר מאסיה ואפריקה מדרום לסהרה. הם חיים כמה בני אדם בחדר במחנות עבודה ולעתים לא רואים את משפחותיהם במשך שנים. הם עובדים במשך כל ימות השנה, ורק בחודשי הקיץ כשהטמפרטורה מגיעה ל-40 מעלות צלזיוס ויותר, שעות העבודה פוחתות קמעה.

הרשויות בקטאר יישמו כמה צעדים לשיפור תנאי העבודה, ובהם שכר מינימום של 275 דולר בחודש, הגבלת שעות העבודה בקיץ וקרן פיצויים למקרה של אי תשלום ושכר וכדומה. אך ארגוני זכויות האדם חוששים כי מצבם של העובדים יידרדר עוד יותר לאחר תום המונדיאל, כשחברות יתחילו לפטר עובדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully