וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שומרים על רוב בסנאט: הדמוקרטים ניצחו במושב הנכסף בנבאדה

עודכן לאחרונה: 13.11.2022 / 13:21

קתרין קורטז מאסטו הדמוקרטית ניצחה במרוץ את היריב הרפובליקני אדם לקסלט - ובכך הבטיחה לדמוקרטים רוב בסנאט. המצב כעת הוא 50:49 מושבים בסנאט למפלגה הדמוקרטית, כשקולה של סגנית הנשיא קמלה האריס מהווה שובר שוויון

בווידאו: המועמדת הדמוקרטית ניצחה במרוץ לסנאט בנבאדה/רויטרס

הסנאטורית הדמוקרטית קתרין קורטז מאסטו ניצחה הלילה (ראשון) במרוץ לסנאט בנבאדה שבארצות הברית, והבטיחה למפלגתה 50 מתוך 100 המושבים בסנאט. אלו, מהווים רוב עבור הדמוקרטים מאחר שבמקרה של תיקו, סגנית נשיא ארצות הברית קמלה האריס מהווה את הקול שובר השוויון. בחודש הבא ייערך הסיבוב השני במרוץ לסנאט בג'ורג'יה, כשהרפובליקנים מחזיקים כעת ב-49 מהמושבים.

המפלגה הרפובליקנית שקיוותה להרוויח מאחוז התמיכה הנמוך בנשיא ג'ו ביידן, האינפלציה, והעובדה שעל פי המסורת, המפלגה של הנשיא המכהן מפסידה בבחירות האמצע, לא זכתה לראות את הגל האדום מתממש. במפלגה החלו כבר חילופי האשמות, ורבים מצביעים אצבע מאשימה כלפי הנשיא לשעבר דונלד טראמפ. לדבריהם, טראמפ תמך במועמדים חלשים, מכחישי בחירות 2020, שתיעדפו את הנאמנות כלפיו על פני ציבור הבוחרים הכללי, מה שפגע בהם.

קתרין קורטז מסטו, נבאדה. טוויטר, אתר רשמי
ניצחה בבחירות בנבאדה. קתרין קורטז מאסטו/אתר רשמי, טוויטר
קמלה האריס. רויטרס
במקרה של תיקו סגנית ארצות הברית קמלה האריס מהווה את הקול הקובע. קמלה האריס/רויטרס

מערכת הבחירות בנבאדה זכתה לביקורת מטראמפ, שטען ללא ראיות בפלטפורמה החברתית שלו לפני כמה ימים כי במחוז קלארק "יש מערכת בחירות מושחתת". האחראי על רישום הבוחרים במחוז קלארק, ג'ו גלוריה, אמר בתגובה כי הנשיא לשעבר "שנתיים לאחר הבחירות, עדיין לא מעודכן לגבי החוק ותהליכי הבחירות שמבטיחים את יושרתן במחוז קלארק ובמדינה". הוא הוסיף: "אנחנו עובדים הכי קשה שאנחנו יכולים כדי לספור את הקולות. אך אין שום דרך להאיץ את הקצב שבו אנחנו עובדים כעת, בין אם זה מוצא חן בעיניכם או לא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully