וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגיל 90 הלך לעולמו יעקב אגסי, הטייס שפיקד על רמת דוד במלחמת ההתשה ויום כיפור

עודכן לאחרונה: 13.11.2022 / 3:08

אגסי, יליד הארץ ובוגר קורס טיס מספר 4, הוביל את מבנה התקיפה של שדה התעופה קהיר-מערב במלחמת ששת הימים ולקח חלק בתקיפת שדה התעופה ברבת עמון. אגסי אף השתתף בקורס ההסבה הראשון למטוסי הסקייהוק בצה"ל ומונה לראש אגף המבצעים במטה חיל האוויר. אתמול, הלך לעולמו

מטוס סקייהוק. משה מילנר, מעריב,
אגסי השתתף בקורס ההסבה הראשון למטוסי הסקייהוק. מטוס סקייהוק/משה מילנר, מעריב

אמש (שבת), הלך לעולמו אל"מ בדימוס יעקב אגסי, בן 90. אגסי, יליד הארץ ובוגר קורס טיס מספר 4 פיקד על בסיס רמת דוד במלחמות ההתשה ויום כיפור. במלחמת ששת הימים הוביל את מבנה התקיפה של שדה התעופה קהיר-מערב בגל הראשון של מבצע מוקד והשתתף בתקיפת שדה התעופה ברבת עמון.

אגסי מונה לתפקיד מפקד בסיס רמת דוד מיד לאחר המלחמה, וכך פיקד על הבסיס במהלך מלחמת ההתשה, תקופה בה נקלטו בבסיס מטוסי הסקייהוק הראשונים בחיל האויר. אגסי, השתתף בקורס ההסבה הראשון למטוסים אלו. בהמשך מונה לראש אגף המבצעים במטה חיל האוויר. במלחמת יום הכיפורים מונה שוב לפקד על בסיס רמת דוד, לאחר נפילתו של מפקד הבסיס ארלוזור לב ביומה השלישי של המלחמה.

סקייהוק. דובר צה"ל
בהמשך מונה לראש אגף המבצעים במטה חיל האוויר. מטוס סקייהוק במהלך טיסה/דובר צה"ל

לפני כשלושה חודשים, בגיל 86, הלך לעולמו מוני מרוז, מראשוני הצנחנים בצה"ל, בקיבוצו בית השיטה. מרוז צנח ולחם בקרב המתלה במבצע קדש, ולימים הקים את בית הספר "גורן" לעיצוב חזותי במכללה האקדמית עמק יזרעאל.

מרוז נמנה על פלוגה א' שנחשבה "ספינת הדגל" של הצנחנים ולקח חלק ברבות מאותן פעולות אליהן יצאו הצנחנים באמצע שנות החמישים.במבצע קדש בסוף חודש אוקטובר 1956, צנח מרוז עם חבריו ליד מעבר המיתלה בסיני ולקח חלק בקרבות. בעבר תאר מרוז לאתר חטיבת הצנחנים את הקרבות הקשים במקום, והסביר כי בניגוד לפעולות התגמול שנעשו תמיד בחסות חשכת הלילה - בקרב זה נאלצו להילחם לאור יום ולכבוש את מעבר המיתלה, כשהחיילים המצרים בעמדות בתוך הכוכים שבמדרון מעל המעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully