וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב יצחק יוסף קרא לחוקק את פסקת ההתגברות: "אין כזה דבר שבג"ץ קובע"

עודכן לאחרונה: 12.11.2022 / 23:39

בשיעורו השבועי אמר הרב הראשי הספרדי כי לאור העובדה שיש 32 ח"כים דתיים בממשלה, אולי זו הזדמנות "לתקן את חוק מיהו יהודי", בהתייחס לדרישת הסיעות החרדיות לתקן את סעיף הנכד בחוק השבות

דרעי תועד לוחש לרב הראשי יצחק יוסף: "יש מלחמה גדולה על תיק הדתות, השם ירחם"/שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

הרב הראשי לישראל יצחק יוסף קרא בשיעורו הערב (שבת) לחוקק את פסקת ההתגברות בממשלה החדשה שתקום. לדבריו, "אין דבר כזה שבג"ץ קובע". הוא הוסיף כי "לא הייתה ממשלה כזו עם 32 חברי כנסת דתיים, אולי זו הזדמנות לתקן את חוק מיהו יהודי", בהתייחסו לדרישה של הסיעות החרדיות לבטל את סעיף הנכד בחוק השבות. "צריך לנצל את ההזדמנות לתקן דברים", אמר הרב.

בתוך כך, יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני אמר באירוע לסיכום מערכת הבחירות כי "בלי פסקת התגברות, לא תקום ממשלה". עוד אמר בנאומו כי הם זקוקים ל"בית משפט שיהיה חלש". "כל הגזירות של הצמד ליברמן ובנט יבוטלו לאלתר", אמר. "שכר המורים או המורות והגננות יושוו לזה של החינוך הממלכתי ובלי פסקת ההתגברות לא תקום ממשלה. לא מעניין אותי יותר מה יכתבו עלינו בתקשורת".

"אנחנו נמצאים במו"מ, לא קל", המשיך גפני. "מו"מ קשה אבל האווירה היא שונה. כולם באים בהרגשה שמה שקרה בשנה וחצי האלה - למדנו מזה שמה שצריך לעשות עושים ולא משנה אם תהיה כתבה בהארץ או לא. אין מה יגידו יותר, יש רק מה שאנחנו נעשה".

גם יו"ר יהדות התורה הרב יצחק גולדקנופף דיבר על פסקת ההתגברות בכינוס, ופסק: "בלי זה אין לנו מה לחפש בממשלה, התפקידים הם חשובים אבל הם דבר משני והעקרונות שלנו הם בראש סדר העדיפויות".

התכנסות הרבנים בנושא הכשרות - הרב יצחק יוסף. הרבנות הראשית,
הרב הראשי הראשון לציון יצחק יוסף/הרבנות הראשית

הערב התכנסה גם מועצת חכמי התורה של תנועת ש"ס בנשיאות הרב בעדני, ביחד עם יו"ר ש"ס אריה דרעי, שסקר בפניה בצורה מפורטת את המשא ומתן הקואליציוני. דרעי עדכן את המועצה בדרישות ש"ס להצטרפות לקואליציה בראשות נתניהו, ופירט בפני מועצת חכמי התורה את חלוקת התיקים המוצעים.

בשבוע שעבר תועד דרעי כשהוא אומר לרב יוסף כי "יש מלחמה גדולה על תיק הדתות, השם ירחם", כאשר היה סבור שהמיקרופון סגור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
משה גפני יור מפלגת יהודת התורה. מרק ישראל סלם,
"בלי פסקת התגברות, לא תקום ממשלה". גפני/מרק ישראל סלם

בעקבות דברי הרב הראשי לישראל מסרה אנה קיסלנסקי מנכ"לית התנועה הרפורמית: "דברי ההסתה של הרב הראשי לישראל כנגד אלפי חברי וחברות קהילות התנועה הרפורמית בישראל מזעזעים. רבות ורבנים רפורמים מעניקים שירותי דת לעשרות אלפי משפחות ישראליות בשנה ברחבי הארץ ימשיכו בכך ללא מורא". היא קראה לראש הממשלה לקרוא לרב הראשי לחזור מדבריו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully