וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספירת הקולות בבחירות האמצע נמשכת: "בין אם זה מוצא חן בעיניכם או לא - צריך להמתין בסבלנות"

עודכן לאחרונה: 11.11.2022 / 12:35

המפלגה הרפובליקנית שקיוותה להרוויח משעור התמיכה הנמוך בנשיא ג'ו ביידן, האינפלציה והעובדה שעל פי המסורת, המפלגה של הנשיא המכהן מפסידה בבחירות האמצע, לא זכתה לראות את הגל האדום מתממש. במפלגה החלו כבר חילופי האשמות, ורבים מצביעים אצבע מאשימה כלפי הנשיא לשעבר

בווידאו: בחירות האמצע בארהב/רויטרס

גורמים רשמיים בוועדת הבחירות בארצות הברית קראו לציבור לגלות סבלנות ולרסן את תיאוריות הקונספירציה לגבי העובדה שספירת הקולות בבחירות אמצע הכהונה שהתקיימו ביום שלישי, עדיין לא הסתיימה במדינות במערב המדינה - בזמן שהשליטה בבית הנבחרים ובסנאט תלויה על בלימה. הרפובליקנים השיגו עד כה 211 מושבים בבית הנבחרים מתוך 218 הדרושים להם כדי להעביר את השליטה לידיהם. הדמוקרטים השיגו 197 מושבים. כלומר נותרו 27 מושבים לקבוע מי ישלוט בבית.

על פי רשת CNN, 540 אלף קולות באריזונה ו-95 אלף קולות בנבאדה עדיין לא נספרו, נכון לאמש (חמישי). הספירה בקליפורניה - שם התקיימו יותר מתריסר מרוצים לבית הנבחרים - עשויה להימשך שבועות.

המפלגה הרפובליקנית שקיוותה להרוויח מאחוז התמיכה הנמוך בנשיא ג'ו ביידן, האינפלציה, והעובדה שעל פי המסורת, המפלגה של הנשיא המכהן מפסידה בבחירות האמצע, לא זכתה לראות את הגל האדום מתממש. במפלגה החלו כבר חילופי האשמות, ורבים מצביעים אצבע מאשימה כלפי הנשיא לשעבר דונלד טראמפ. לדבריהם, טראמפ תמך במועמדים חלשים, מכחישי בחירות 2020, שתיעדפו את הנאמנות כלפיו על פני ציבור הבוחרים הכללי, מה שפגע בהם.

קתרין קורטז מסטו, נבאדה. טוויטר, אתר רשמי
הסנאטורית הדמוקרטית קתרין קורטז מאסטו/אתר רשמי, טוויטר

המצב בסנאט

לאחר שהדמוקרטים זכו במושב הסנאט בפנסילבניה, יש להם 49 מושבים והם זקוקים כעת לעוד שני מושבים כדי להעביר את השליטה לידיהם. לדמוקרטים יש 48 מושבים. מאזן הכוחות בסנאט תלוי כעת במרוצים בשלוש מדינות: אריזונה, נבאדה וג'ורג'יה, שבוחריה ייאלצו להצביע בסבב שני ב-6 בדצמבר.

בנבאדה, אדם לקסאלט הרפובליקני, התובע הכללי לשעבר של המדינה, מוביל בפער צר על הסנאטורית הדמוקרטית קתרין קורטז מאסטו, נכון לאמש. באריזונה, הסנאטור הדמוקרטי מארק קלי מוביל בפער צר על פני בלייק מאסטרס הרפובליקני.

קארי לייק, אריזונה. רויטרס
קארי לייק/רויטרס

במהלך הופעה בתוכנית האירוח של פעיל הימין צ'ארלי קלארק, קארי לייק, המועמדת הרפובליקנית למושלות מדינת אריזונה, אמרה כי היא חשה בטוחה "ב-100% כי ננצח", אך האשימה את פקידי ועדת הבחירות ב"עיכוב מכוון של הבלתי נמנע". לייק מתמודדת מול הדמוקרטית קייטי הובס, מזכירת המדינה של אריזונה.

אך ביל גייטס, רפובליקני שעומד בראש הוועדה המפקחת של מחוז מריקופה, קרא לאמירותיה "מעליבות". "בכנות, זה מעליב שקארי לייק אומרת שהאנשים שלי מעכבים את הספירה, בזמן שהם עובדים 14-18 שעות ביום. אני מקווה שנוכל להיות סבלניים ולכבד את התוצאות כשיפורסמו".

"עובדים קשה"

מערכת הבחירות בנבאדה זכתה לביקורת מטראמפ, שטען ללא ראיות בפלטפורמה החברתית שלו אתמול כי במחוז קלארק "יש מערכת בחירות מושחתת". האחראי על רישום הבוחרים במחוז קלארק, ג'ו גלוריה, אמר בתגובה כי הנשיא לשעבר "שנתיים לאחר הבחירות, עדיין לא מעודכן לגבי החוק ותהליכי הבחירות שמבטיחים את יושרתן במחוז קלארק ובמדינה". הוא הוסיף: "אנחנו עובדים הכי קשה שאנחנו יכולים כדי לספור את הקולות. אך אין שום דרך להאיץ את הקצב שבו אנחנו עובדים כעת, בין אם זה מוצא חן בעיניכם או לא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully