וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגיע מסוריה: חיידק הכולרה נמצא במאגר מים בצפון, נבדק חשד לזיהום בחצבאני

עודכן לאחרונה: 11.11.2022 / 10:50

ממשרד הבריאות נמסר כי בשלב זה לא מזוהה סכנה לבריאות הציבור בישראל. מקור התפשטות החיידק הוא מזיהום נרחב בסוריה, התפרצות שגבתה את חייהם של כמה בני אדם ופגעה במאות. החיידק עלול לגרום למחלת שלשולים חריפה, ו-1 מתוך 10 נדבקים עלול לפתח תחלואה קשה עד כדי תמותה

זיהום הזורם מנחל חצור לנהר הירדן ומשם לכנרת/יורם דורה

בדגימות שערך משרד הבריאות בימים האחרונים התקבלה דגימה חיובית לחיידק כולרה ממאגר המים ירמוכים בצפון הארץ, כך מסר היום (שישי) המשרד. על פי הערכות מקור החיידק הוא מזיהום בסוריה עקב התפרצות הכולרה במדינה שגבתה את חייהם של כמה בני אדם ופגעה במאות. המשרד עוקב גם אחר זיהום אפשרי במקורות המים מלבנון (החצבאני) שהינם שליליים בשלב זה לרעלן.

עם התפשטות התחלואה בסוריה החל מערך "מודיעין הבריאות" שבמשרד, שזיהה את האיום הפוטנציאלי, לעקוב אחר ההתפרצות ולנתח יחד עם גורמי המקצוע במשרד הבריאות, ברשות המים ובמקורות את הסיכון לתושבי המדינה.

טיול נחל חצבאני. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
החצבאני. נבדק חשד לזיהום/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

"בזכות הזיהוי המוקדם, משרד הבריאות יחד עם רשות המים ומקורות נקטו מספר פעולות לשמירה על מקורות המים המגיעים לאזרחי ישראל בכללם, הפסקת זמנית של זרימת הירמוכים לכנרת והכלרה של המים", נמסר. "כמו כן נבנו במעבדות בריאות הציבור יכולות לבדיקת כולרה סביבתיות בכדי לאפשר ניטור קבוע של זיהום אפשרי במים".

עוד הדגישו כי בשלב זה לא מזוהה סכנה לבריאות הציבור בישראל "וזאת בשל הזיהוי המוקדם והצעדים המשמעותיים והמהירים שננקטו למול איום זה מבעוד מועד ובשל מצבן האיכותי של תשתיות התברואה, המים, הביוב והבריאות של ישראל".

מחלת הכולרה נגרמת על ידי החיידק ויבריו כולרה, העלול לגרום למחלת שלשולים חריפה המתבטאת בשלשולים מיימיים. המחלה יכולה להתבטא בתסמינים קלים או בצורה א-תסמינית, אך 1 מתוך 10 נדבקים עלול לפתח תחלואה קשה עד כדי תמותה.

עוד בוואלה!

האיום הבא על ישראל מכיוון סוריה הוא בכלל לא טילים

לכתבה המלאה

בספטמבר הביע האו"ם דאגה לגבי התפרצות הכולרה הראשונה בסוריה זה שנים, ומסר כי המחלה מהווה "איום רציני" על האזור כולו. לפי מקורות רשמיים הכולרה נגרמה בעקבות שתיית מים מזוהמים מנהר הפרת, הזורם דרך המחוזות, ושימוש בהם בגידולים. ההתפרצות נתפסת גם כאינדיקטור למחסור החמור במים ברחבי סוריה שנגרם כתוצאה משינויי אקלים ועימותים מרובים בשנים האחרונות. עליית טמפרטורות, כמות גשמים מתחת לממוצע וזרימה מופחתת מהשכנה טורקיה הביאו לרמות נמוכות באופן קריטי בפרת. זה, בשילוב עם נזק נרחב לתשתיות האספקה ​​והביוב, הותירו רבים מ-5 מיליון הסורים התלויים בנהר לצורך מי שתייה והשקיית יבולים תלויים במקורות מים לא בטוחים. זה גם גרם לעלייה במחלות מסוכנות הנישאות במים כמו כולרה.

"ההתפרצות מהווה איום רציני על אנשים בסוריה ובאזור", הזהיר המתאם ההומניטרי של האו"ם בסוריה, עמראן ריזה. "נדרשת פעולה מהירה ודחופה כדי למנוע מחלות ומוות נוספים", הוסיף ופנה למדינות התורמות בבקשה למימון נוסף דחוף.

האו"ם אמר כי בדיקות אבחון מהירות, נוזלים לווריד ומלחים לחיטוי הועברו למתקני בריאות בקהילות מושפעות ובאזורים אחרים בסיכון גבוה, כמו מחנות עקורים. מים נקיים מועברים גם על ידי משאיות לאיזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully