וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סבב ההתייעצויות במשכן הנשיא הסתיים, המנדט להרכבת הממשלה יוטל על נתניהו

עודכן לאחרונה: 11.11.2022 / 12:32

בתחילת שבוע הבא הנשיא צפוי להטיל רשמית על נתניהו, שזכה ל-64 ממליצים, את משימת הרכבת הממשלה. לפי החוק יעמדו לרשותו 28 יום - עם אופציה להארכה של שבועיים. עם זאת, בליכוד כבר מתקדמים עם המשא ומתן הקואליציוני. המטרה בגוש הימין: לסיים את ההרכבה כבר בתחילת השבוע

בווידאו: סבב ההתייעצויות במשכן הנשיא/מערכת וואלה!

נשיא המדינה יצחק הרצוג סיים היום (שישי) את סבב ההתייעצויות והודיע כי יטיל על יו"ר הליכוד בנימין נתניהו את תפקיד מלאכת הרכבת הממשלה. זאת, בתום הדיונים האחרונים שנערכו היום במשכנו בירושלים עם נציגי סיעות חד"ש-תע"ל והעבודה.

בתחילת השבוע הבא, הנשיא צפוי להטיל רשמית על נתניהו את משימת הרכבת הממשלה ולפי החוק יעמדו לרשותו 28 יום - עם אופציה להארכה של שבועיים. עם זאת, בליכוד כבר מתקדמים עם המשא ומתן הקואליציוני עם המפלגות השונות - וזאת בהמשך לרצף הפגישות הראשוניות שנתניהו קיים עם ראשי המפלגות בגוש בתחילת השבוע. המטרה בגוש הימין היא לסיים את הרכבת הממשלה בתחילת השבוע ולהביא את הממשלה להשבעה כבר במהלך השבוע הבא, אך לא מן הנמנע שלוחות הזמנים יתארכו גם לשבוע שאחרי.

בנימין נתניהו במהלך כינוס מליאת הכנסת לציון יום הזיכרון ליצחק רבין 
6 בנובמבר 2022. דני שם טוב, דוברות הכנסת
יקבל את המנדט. נתניהו/דוברות הכנסת, דני שם טוב

סבב הממליצים הסתיים במניין של 64 ממליצים ליו"ר הליכוד בנימין נתניהו, 28 ממליצים ליו"ר יש עתיד יאיר לפיד ו-28 נמנעים מסיעות המחנה הממלכתי, ישראל ביתנו, חד"ש-תע"ל ורע"מ - שלא המליצו על אף מועמד.

בשיחות שנערכו מוקדם יותר היום פנה הנשיא לח"כ עאידה תומא סלימאן (חד"ש) והתייחס לתמיכתה במחבלים. "את יצאת בפרסומים שתמכו במחבלים נפשעים שאנחנו בצבא הגנה לישראל נלחם בהם", אמר הרצוג. "את יודעת שזה היה בשיאה של מערכת הבחירות, הייתה לך תמיכה במחבלים וזה דבר שלא מתקבל על הדעת בציבור הישראלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully