וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן גביר השתתף בטקס אזכרה לרב כהנא - ארה"ב מתחה ביקורת חריפה

עודכן לאחרונה: 10.11.2022 / 21:52

דובר משרד החוץ האמריקני מתח ביקורת על נוכחות יו"ר עוצמה יהודית באירוע ועל קיומו. "לחגוג מורשת של ארגון טרור זה דבר מבחיל". במהלך האזכרה בן גביר אמר כי אינו תומך בגירוש כל הערבים - וספג קריאות בוז מהקהל

בן גביר אמר באזכרת הרב כהנא כי הוא מתנגד לגירוש ערבים מישראל - וספג קריאות בוז/רוני כנפו

יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר הגיע הערב (חמישי) לאכזרתו של הרב מאיר כהנא. בעקבות השתתפותו באירוע, דובר משרד החוץ האמריקני, נד פרייס, מתח ביקורת חריפה על המעשה. "לחגוג מורשת של ארגון טרור זה דבר מבחיל", אמר. "אנחנו מודאגים מהשימוש במורשתו וברטוריקה של כהנא מצד פעילי ימין קיצוני אלימים. זו הסיבה שבגללה ארגון 'כהנא חי' עדיין מוגדר על ידי ארצות הברית כישות טרוריסטית".

במהלך האזכרה בן גביר ספג קריאות בוז מהקהל, לאחר שאמר כי "זה לא סוד שאני לא תומך בגירושים של כל הערבים". בהמשך הוסיף: "לא אחוקק חוקים לחופי ים נפרדים, אם כי נפעל ונעשה למען גירוש מחבלים מהארץ, למען צביונה היהודי של ישראל, למען ההתיישבות והזהות היהודית".

עוד הוסיף יו"ר עוצמה יהודית כי "אם בנגב מרביצים לבנות יהודית - צריך להפסיק את זה. אם ביהודה ושומרון זורקים על חיילים ושוטרים שלנו אבנים ובקבוקי תבערה צריך לאפשר להם להגיב. אם משפחה מפחדת ללכת לכותל כי זה מסוכן, זה צריך להסתיים. אהבת ישראל כוללת את חובתנו לדאוג להיות עם חופשי בארצנו, בלי פחד עם זקיפות קומה ואהבה עצומה".

אזכרה במלאת 32 שנה למותו של הרב מאיר כהנא, אולמי דוד, ירושלים, 10 בנובמבר 2022. שלומי הלר
בן גביר וחברי עוצמה יהודית באזכרת הרב כהנא/שלומי הלר

"נער הייתי וגם בגרתי ומאז הייתי בן 16, כל שנה הגעתי לאזכרה כאן להוקיר ולהכיר את מי שנרצח על קידוש השם, את מי שפעל למען יהודי ברית המועצות ודאג לפעול לפתיחת מסך הברזל, את מי שנלחם באנטישמיות נגד יהודים בארצות הברית ופעל לחוקק חוק עונש מוות למחבלים", הוסיף בן גביר. "אני חייב לרב כהנא את זה שחזרתי בתשובה והתחלתי ללמוד בישיבה שהקים, אמנם אחרי שנרצח ולצערי לא זכיתי להכירו אבל זכיתי ללמוד את כתביו ושיעוריו ולהיות בישיבה עם הרבה אהבה".

מוקדם יותר היום נפגש בן גביר עם הנשיא יצחק הרצוג כחלק מסבב ההתייעצויות עם נציגי הסיעות. "יש לך ולמפלגה שלך תדמית מסוימת שכביכול מעוררת דאגה בהרבה מקומות לגבי היחס לערבים ומוסלמים בישראל ובאזור כולו, גם אצל מנהיגים בעולם - הבעתי בפניך חשש עמוק", אמר הרצוג. אני דמוקרט ומכבד את בחירת הציבור. נגעת בנושא שהיה חשוב מאוד לציבור אבל בסוף יש מדינה לנהל, יהודית דמוקרטית שוויונית ומאמינה בזכויות האזרח".

אזכרה במלאת 32 שנה למותו של הרב מאיר כהנא, אולמי דוד, ירושלים, 10 בנובמבר 2022. אולבייה פיטוסי, פלאש 90
מוצרי להב"ה וסטיקרים באזכרה/פלאש 90, אולבייה פיטוסי

יו"ר עוצמה יהודית השיב כי השניים קיימו שיחות מעמיקות ומפורטות. "הצגתי לך את השקפת עולמי. כשהעולם שומע את העמדות שלי, מבינים שאני רוצה לעושת טוב", טען בן גביר. "זה נכון שיש לחצים מהעולם אבל בנושא הזה אני זוכר את התמונה המפורסמת של אבא שלך איך הוא קורע את החלטת האו"ם על ציונות כגזענות. אנחנו צריכים לעמוד על שלנו".

הנשיא הוסיף כי "גם גזענות בתוכנו אסור שתהיה", על כך בן גביר ענה: "להגיד 'מוות למחבלים' או להחמיר את הענישה זו לא גזענות. אני לא גזען, אני אוהב את העם שלי, רוצה שיהיה טוב לערבי באום אל פחם ורהט אבל שיהיה סדר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully