וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות קיבל התרעות על הטפיל בכנרת כבר לפני 10 ימים - והתייחס אליהן באיחור

עודכן לאחרונה: 10.11.2022 / 17:23

מהתכתבויות בקבוצת הווטסאפ של רופאי העיניים במחוז צפון, שהגיעו לידי וואלה!, עולה כי חרף ריבוי המקרים, המשרד לא הגיב כנדרש. המטופלים שנדרשו לאשפוז סובלים מדלקות קשות של קרנית העין, צלקות בקרנית ובמקרים חמורים יותר פגיעה בראייה

גשם מעל חוף אמנון בכנרת/מאיר שושן רשות הכינרת

הרופאים המחוזיים של קופות החולים בצפון הארץ דיווחו והתריעו למשרד הבריאות על חשד להימצאות של טפיל בכנרת הפוגע בראייה לפני 10 ימים, יותר משבוע לפני שפורסם לציבור - כך נודע היום (חמישי) לוואלה. בראשון בנובמבר הגיע הדיווח הראשוני על כך של רופא מחוז צפון של אחת מקופות החולים.

מההתכתבויות בקבוצת הווטסאפ של רופאי העיניים במחוז צפון שהגיעו לידי וואלה, עולה שהמשרד התייחס להתרעות שלהם באיחור, למרות ריבוי המקרים.

על פי הבדיקה האפידמיולוגית, 30 המטופלים שנפגעו בעיניהם התרחצו לאחרונה בחופים שונים בכנרת. המטופלים שנדרשו לאשפוז סובלים מדלקות קשות של קרנית העין, צלקות בקרנית ובמקרים חמורים יותר פגיעה בראייה.

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה כי "הדיווח הראשון היה על ידי יו"ר איגוד רופאי הקרנית בשלושה בנובמבר, ומיד באותו היום החל המשרד לחקור, ולאחר תחקור חמשת המקרים הראשונים, כשעלה חשד שאכן ייתכן קשר בין המקרים, הודענו לציבור. ההודעה לציבור יצאה כשהחקירה עדיין בעיצומה וטרם התקבלו תוצאות המעבדה, ובהחלט בשלב מוקדם ביותר המטרה להגן על בריאות הציבור".

כנרת. אלי אשכנזי
ידעו והתייחסו באיחור. הכנרת/אלי אשכנזי

נוכח הנתונים, המליץ משרד הבריאות להשתמש במשקפת או משקפי שחייה ברחצה במי הכנרת, כדי להימנע ממגע ישיר של העיניים עם המים. בנוסף, כל אדם שהתרחץ בכנרת וסובל מדלקת עיניים, אודם, כאבים, הרגשת "גוף זר" בעיניים, מתבקש לפנות לרופא או רופאת עיניים לאבחון וטיפול. מנגד, אין סיכון בשתיית מי הכנרת.

מעקבים ומחקרים מראים כי ב-30 השנים האחרונות מופיעים בכנרת שינויים ותופעות בתדירות שלא היו מוכרים בעבר. כך לדוגמא, אצה בשם "פרידיניום" שפרחה באגם מדי שנה, מופיעה מאז 1996 בסירוגיות בלתי מוסברת, ומנגד החלו להופיע אצות ממין אחר, בשם אצות כחוליות. דוגמא נוספת היא הופעתה הפתאומית של אצה בכנרת בקיץ 2008, מה שנראה היה בתחילה כזיהום של מי שופכין והותיר כתם בצבע ירקרק עם גלי קצף מעליהם, התגלה אז לחוקרי המעבדה לחקר הכנרת, המכון לחקר ימים ואגמים בישראל, כאצות שפרחו באגם, יצרו קצף ונתנו למים צבע ירוק-זית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully