וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא זימבבואה: ארה"ב היא כלבת בולדוג מוצצת דם

25.2.2003 / 15:08

נאם בכנס המדינות הבלתי מזדהות, ותקף את ארה"ב ואת מדינות המערב; כינה אותן קולוניאליסטיות חדשות; דרש מארה"ב להתפרק מנשק להשמדה המונית; הטיל ספק בניצחונו של בוש בבחירות

נשיא זימבבואה, רוברט מוגבה, תקף היום בחריפות את ארה"ב ובריטניה וכינה אותן "המדינות הקולוניאליסטיות החדשות". מוגבה נאם בוועידת המדינות הלא מזדהות שמתקיימת בימים אלה במלזיה, ואמר כי על ארה"ב לתת דוגמה לעולם ולהתפרק מכל הנשק להשמדה המונית שברשותה.

ארה"ב ובריטניה תקפו במהלך השנה האחרונה בחריפות את מוגבה, ואמרו כי הבחירות במדינה, שהתקיימו בשנה שעברה, התנהלו בצורה אלימה ולא הוגנת. לטענתם, מוגבה מונע אספקת מזון לתומכי האופוזיציה. במהלך השנה האחרונה הוטלו סנקציות כלכליות על זימבבואה מצד ארה"ב, בריטניה והאיחוד האירופי.

בנאומו בוועידה טען נשיא זימבבואה, כי מדינות המערב יצאו נגדו בגלל כוונתו לחלק מחדש את אדמות המדינה בין הלבנים לשחורים. הוא אמר כי המערב נוקט מוסר כפול כשהוא מנהל משא ומתן עם מדינות עניות. "עיראק אולי פיתחה, ואולי רוצה לפתח נשק להשמדה המונית, אולם לארה"ב יש כמויות עצומות של נשק כזה", אמר מוגאבה. "מדוע לא יכולה ארה"ב לתת דוגמה לעיראקים כיצד מפרקים נשק להשמדה המונית, על ידי השמדת הנשק שברשותה?" שאל.

מוגבה הוסיף: "ארה"ב מודעת לכוחה כמעצמת העל היחידה בעולם, והיא נתמכת על ידי בריטניה ומדינות מערביות נוספות, אשר מתנהגות ככלבי בולדוג מוצצי דם, דמו של העולם השלישי".

בבי.בי.סי דווח כי מוגבה הטיל ספק בניצחונו של ג'ורג' בוש בבחירות בשנת 2000, ואמר כי בוש לא נמצא בעמדה שבה הוא יכול "להרצות לזימבבואה על בחירות דמוקרטיות". לטענתו, השופטים שקבעו כי בוש ניצח בבחירות היו רפובליקנים. "האם לא אירוני שנשיא אמריקאי שלא באמת נבחר יטיל ספק בלגיטימיות שלי? אני נבחרתי על ידי כל בני עמי". "בתנאים אלה", שאל "על מי העולם באמת צריך להטיל סנקציות, עלי או על בוש?"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully