וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלי הטיס הבלתי מאויש שהתרסק בדרום - מל"ט חמוש מסוג "שובל"

עודכן לאחרונה: 10.11.2022 / 15:23

ה"שובל", המכונה גם "הרון 1", מבצע עבור צה"ל וקהילת המודיעין מגוון של משימות מאז שנת 2005, ומאז אף עבר שדרוג. בעבר כבר נרשמו התרסקויות של המל"ט מסוג זה, אחת ב-2001, השנייה ב-2016 והאחרונה בספטמבר האחרון. לאחר ההתרסקות אמש, מערך המל"טים הושבת

נזקי נפילת כטמ״ם (כלי טיס מאויש מרחוק) צה"ל נפל לפני זמן קצר בדרום הארץ 9 בנובבמר 2022. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
מקום ההתרסקות, אמש/אתר רשמי, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

כלי הטיס הבלתי מאויש של צה"ל שהתרסק אמש (רביעי) בדרום הארץ הינו כלי טיס חמוש מסוג "שובל". לאחר הנפילה אתמול, כוחות גדולים של צה"ל הוקפצו למקום כדי לאתר ולפנות את שבריו, לגביהם היה חשש שימצאו על ידי גורמים פליליים או עוינים.

תחקיר ראשוני הוצג הבוקר למפקד חיל האוויר האלוף תומר בר ובעקבותיו, הנחה בר על הקמת צוות מומחים שיבחן את המקרה ונסיבותיו. ממצאי התחקיר יוצגו בשבוע הבא ועד להצגתם מערך השובל יקורקע. כמו כן, אין חשש לדלף מידע.

ה"שובל", המכונה גם "הרון 1", הינו תוצרת התעשייה האווירית, ומבצע עבור צה"ל וקהילת המודיעין מגוון של משימות מאז שנת 2005. מאז עבר תהליכי שיפור ושדרוג בדגש על תקשורת לוויינית מאובטחת גם מפני התקפות סייבר ולוחמה אלקטרונית.

מל"ט. אלביט, אתר רשמי
מל"ט/אתר רשמי, אלביט

המל"ט מסוגל לשאת מגוון מטענים כמו מכ"מים מתקדמים מאוד, חיישנים אלקטרו-אופטיים; להפעיל אמצעים לאיסוף מודיעין אותות, להוות תחנת ממסר עבור כוחות בשטח או חיבור בין פעילות קשר של צה"ל בשטחים טופוגרפים מורכבים או בטווחים גדולים מגבולות המדינה וזאת למרות היותו כטמ"מ לטווח בינוני.

בעבר כבר נרשמו התרסקויות של מל"ט מסוג זה. בשנת 2001 התרסק מל"ט במהלך ניסוי בחיל האוויר הישראלי. לאחר מכן, באוגוסט 2016 התרחשה התרסקות שנייה במהלך טיסת אימון שערכה התעשייה האווירית, ובמקרה האחרון, בספטמבר השנה, כשהמל"ט התרסק לים.

לפי פרסומים זרים, בעשור האחרון צה"ל הרחיב את מערך המל"טים מדגם זה, שנמכר ליותר מ-15 מדינות.

  • עוד באותו נושא:
  • מל"טים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully