וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שלא עברו את אחוז החסימה - שקד וגלאון חייבות מיליונים לכנסת

עודכן לאחרונה: 10.11.2022 / 9:35

חשב הכנסת פנה למפלגות מרצ והבית היהודי בדרישה להשיב יותר מ-15 מיליון שקלים, כל אחת, באופן מידי, בגין חובות והלוואות לצורך קמפיין הבחירות, בהן הפסידו. הסיכוי שיצליחו להחזיר את החוב נמוך ביותר, ובהתבסס על מקרי עבר, ייתכן ש"יימחק"

בווידאו: יו"ר מרצ, זהבה גאלון בסרטון פרידה לאחר תוצאות הבחירות/מרצ

לאחר שלא עברו את אחוז החסימה - חשב הכנסת פנה השבוע למפלגת מרצ וליו"ר הבית היהודי איילת שקד בדרישה להשיב יותר מ-15 מיליון שקלים, כל אחת, בגין חובות והלוואות שנטלו לצורך קמפיין הבחירות לכנסת ה-25.

מפלגת ימינה ששקד נטלה את חובותיה על עצמה מאז פרישתו הזמנית של נפתלי בנט, נותרה חייבת 9.5 מיליון שקלים, עוד בטרם הבחירות האחרונות. בערב הבחירות האחרונות, קיבלה המפלגה מקדמה למימון בסך 7.8 מילון שקלים אך לבסוף לא עברה את אחוז החסימה ותוכל לקבל חזרה מהמדינה רק 1.6 מיליון שקלים. כך נוצר מצב שהיא תשאר חייבת סכום של יותר מ-15 מיליון שקלים.

הצהרת יו"ר הבית היהודי, איילת שקד בכפר המכבייה 25 באוקטבר 2022. ראובן קסטרו
חייבת סכום של יותר מ-15 מיליון שקלים. שקד/ראובן קסטרו

החוק קובע כי סיעה שחדלה להתקיים, עליה להחזיר את הכסף "ללא דיחוי". גם מצבה של מרצ דומה, והמפלגה הייתה חייבת לכנסת 11.2 מיליון שקלים, מתוכם שולמו רק 500 אלף שקלים חזרה. לכך יש להוסיף סכום הלוואה נוסף שקיבלה מרצ ערב הבחירות לכנסת בסך 6.7 מיליון שקלים שממנו ניתן לנכות 1.6 מיליון שקלים כי מרצ קיבלה 3.16% מהקולות אך לא עברה את אחוז החסימה והמפלגה נותרה חייבת כ-15 מיליון שקלים. גם במקרה הזה נדרשה המפלגה להחזיר את הכסף באופן מידי.

הסיכוי ששתי המפלגות ישיבו את הכסף הוא נמוך ביותר. רק לאחרונה מפלגות ישראל דמוקרטית והתנועה הירוקה - שבראשותן עמדו אהוד ברק וסתיו שפיר, והיו חייבות לכנסת 4 מיליון שקל כל אחת וזכו "לתספורת" של כל החוב. ההסכמים שנחתמו בין המפלגות לכנסת במאי אשתקד חושפים "מחיקה" הלכה למעשה של החובות, בהיעדר מקור להחזר. ייתכן כי כך גם יהיה במצב של שקד ומרצ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully