וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא לבן גביר: "לך ולמפלגה שלך יש תדמית שמעוררת דאגה בהרבה מקומות"

עודכן לאחרונה: 10.11.2022 / 19:32

הרצוג נפגש עם יו"ר עוצמה יהודית כחלק מסבב ההתייעצויות, וטען כי גם מנהיגי העולם הביעו חשש מכניסתו לממשלה. בן גביר השיב: "כשהעולם שומע את העמדות שלי, מבינים שאני רוצה לעשות טוב". עד כה נתניהו השיג 63 ממליצים להרכבת הממשלה והוא צפוי לקבל את המנדט

הנשיא לבן גביר: "לך ולמפלגה שלך יש תדמית שמעוררת דאגה בהרבה מקומות"/לעמ

הנשיא יצחק הרצוג נפגש היום (חמישי) עם יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר כחלק מסבב ההתייעצויות עם נציגי הסיעות. "יש לך ולמפלגה שלך תדמית מסוימת שכביכול מעוררת דאגה בהרבה מקומות לגבי היחס לערבים ומוסלמים בישראל ובאזור כולו, גם אצל מנהיגים בעולם - הבעתי בפניך חשש עמוק. אני דמוקרט ומכבד את בחירת הציבור. נגעת בנושא שהיה חשוב מאוד לציבור אבל בסוף יש מדינה לנהל, יהודית דמוקרטית שוויונית ומאמינה בזכויות האזרח".

יו"ר עוצמה יהודית השיב כי השניים קיימו שיחות מעמיקות ומפורטות. "הצגתי לך את השקפת עולמי. כשהעולם שומע את העמדות שלי, מבינים שאני רוצה לעושת טוב", טען בן גביר. "זה נכון שיש לחצים מהעולם אבל בנושא הזה אני זוכר את התמונה המפורסמת של אבא שלך איך הוא קורע את החלטת האו"ם על ציונות כגזענות. אנחנו צריכים לעמוד על שלנו".

הנשיא הוסיף כי "גם גזענות בתוכנו אסור שתהיה", על כך בן גביר ענה: "להגיד 'מוות למחבלים' או להחמיר את הענישה זו לא גזענות. אני לא גזען, אני אוהב את העם שלי, רוצה שיהיה טוב לערבי באום אל פחם ורהט אבל שיהיה סדר.

איתמר בן גביר וחברי עוצמה יהודית בסבב התייעצויות אצל נשיא המדינה יצחק הרצוג לקראת הטלת המנדט להקמת הממשלה, בית הנשיא, 10 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
"אני לא גזען". בן גביר/ראובן קסטרו

בן גביר המליץ על בנימין נתניהו להרכבת הממשלה, כמו גם יהדות התורה. קודם לכן הגיעו נציגי ישראל ביתנו, חד"ש-תע"ל ורע"ם. זאת לאחר שאתמול התקיימו התייעצויות עם נציגי הליכוד, יש עתיד, המחנה הממלכתי וש"ס. עד כה 64 המליצו על נתניהו להרכבת הממשלה, 24 על לפיד ו-19 נמנעו.

נציג מפלגת נועם אבי מעוז גם הגיע לביקור בבית הנשיא. "אנחנו צריכים לחזור לשיח מכבד, להיות עם אחד עם מדינה אחת, ומטרה אחת", אמר. הרצוג הזכיר לו כי מתח עליו ביקורת כשהלך לסוכה של התנועה הקונסרבטיבית ברעננה. "אהבת ישראל מבחינתי שייכת לכל מי שחי בארץ הזו. היה חשש לגבי הדברים שאמרת על קהילת הלהט"ב. כל אדם נברא בצלם ואנחנו צריכים לכבד את כולם", אמר הרצוג.

מעוז השיב: "הביקורת שלי הייתה מכובדת. אני לא תוקף אף אדם באופו פרטי, אני תוקף את הרעיונות, את תפיסות העולם". במהלך הפגישה עם מעוז, דוברו של הנשיא נאור יחיא ענד על צוורון החליפה שלו סיכה בצורה דגל הגאווה.

אבי מעוז וחברי נעם בסבב התייעצויות אצל נשיא המדינה יצחק הרצוג לקראת הטלת המנדט להקמת הממשלה, בית הנשיא, 10 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
"אנחנו צריכים להיות עם אחד עם מדינה אחת, ומטרה אחת". מעוז בכניסתו לבית הנשיא/ראובן קסטרו
דובר הנשיא נאור יחיא לבש סיכת גאווה עם דגל הלהט"ב במהלך הפגישה עם אבי מעוז ומפלגת נועם. ללא, אתר רשמי
הסיכה שענד דוברו של הרצוג/אתר רשמי, ללא

יו"ר רע"ם מנסור עבאס אמר בפגישתו עם הנשיא כי הוא לא ממליץ על אף אדם לראשות הממשלה. "קיווינו שיהיה לנו מועמד ריאלי לראשות הממשלה אחרי הבחירות, אבל אין", הסביר. "לכן אנחנו מעדיפים לפתוח דף חדש ולהסתכל קדימה. קיבלנו את הכרעת הבוחר, אבל אנחנו לא מוותרים להיות אזרח זה לא רק זכות לבחור, אלא גם להיות שותף".

מנסור עבאס, אימאן חטיב יאסין,יאסר חוג'יראת חברי רע"ם בסבב התייעצויות אצל נשיא המדינה יצחק הרצוג לקראת הטלת המנדט להקמת הממשלה, בית הנשיא, 10 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
נציגי רע"ם בבית הנשיא/ראובן קסטרו
סבב ההתייעצויות בבית הנשיא | סייעת יהדות התורה 10 בנובמבר 20222. יונתן זינדל, פלאש 90
יו"ר יהדות התורה יצחק גולדקנופף עם כניסתו לבית הנשיא/פלאש 90, יונתן זינדל

בניגוד לארבעת הסיבובים הקודמים של הבחירות, תוצאות הסבב הנוכחי ידועות מראש, והרוב של נתניהו בלתי מעורער. נציגי גוש הימין, המונה 64 חברי כנסת, ימליצו על נתניהו, למעט ישראל ביתנו, שהודיעה שלא תמליץ על אף אחד מהמועמדים. גם המפלגות הערביות לא מתכוונות להמליץ על איש. רק המפלגות יש עתיד והעבודה הודיעו שימליצו על לפיד.

הרצוג, שקיבל אתמול לידיו את תוצאות הבחירות, אמר שהוא תומך בהקמת ממשלת אחדות. עם זאת, הוא הכחיש שהוא פועל כדי לקדם את הרכבתה של ממשלה כזו. גם מצד נתניהו אין ככל הנראה מהלכים שנועדו לקדם ממשלת אחדות, והוא הבהיר שבכוונתו להקים ממשלת ימין. הוא אף פתח במשא ומתן הקואליציוני לפני שקיבל את המנדט מהנשיא. מהצד השני, מפלגות גוש המרכז-שמאל גם הן הצהירו שאין להן כוונה להצטרף לממשלה בראשות נתניהו.

יו"ר ישראל ביתנו, במהלך נאומו במטה המפלגה 2 בנובמבר 2022. אתר רשמי, פלאש 90
ליברמן. לא ימליץ על אף אחד מהמועמדים/פלאש 90, אתר רשמי
סבב ההתייעצויות בבית הנשיא | סייעת יהדות התורה 10 בנובמבר 20222. יונתן זינדל, פלאש 90
נציגי יהדות התורה הודיעו כי הם ממליצים על נתניהו כמועמד להרכיב את הממשלה. סבב ההתייעצויות/פלאש 90, יונתן זינדל

לאחר ההתייעצויות שיתקיימו היום, יוותרו עוד שתי פגישות, שייערכו ביום שישי, עם נציגי סיעת העבודה וסיעת נעם. הרצוג אמר שבכוונתו להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על המועמד המומלץ ביום ראשון. הוא הוסיף מסר מאחד שבו אמר: "לנבחרי הציבור אני פונה ואומר: לצד ויכוח פוליטי תוסס והכרחי, לצד הכרעות וקבלת החלטות, לצד אי ויתור על תפיסת העולם - אסור לוותר בשום פנים ואופן על היחד שלנו".

את חששותיו גילה אתמול הרצוג שלא במתכוון, בעת השיחה עם נציגי ש"ס בסוף סבב ההתייעצויות. בשעה שהרצוג חשב שהמיקרופון כבוי, הוא אמר על איתמר בן גביר: "יש לכם שותף שכל העולם מסביבנו חרד ממנו. גם אמרתי לו את זה. זה בינינו, אבל. לא רוצה לעשות צרות".

סיעת ישראל ביתנו הגישה את המלצותיה לראשות הממשלה, לנשיא המדינה 10 בנובמבר 2022. שלו אמסלם, TPS
נציגי מפלגת ישראל ביתנו בסבב התתייעצויות עם הנשיא. היום/TPS, שלו אמסלם

בפגישתם עם הנשיא הודיעו נציגי יהדות התורה כי הם ממליצים על נתניהו כמועמד להרכיב את הממשלה.
יו"ר יהדות התורה יצחק גולדקנופף אמר בפגישה כי "הרבה דברים שעשתה הממשלה האחרונה בישראל כוונו לציבור החרדי שנפגע מכך, לא היה צריך לדרבן אותם כדי שייצאו להצביע". כששאל הרצוג האם הם מתכוונים לייצג את כלל הציבור, ענה גולדקנופף: "אנחנו מחונכים שכל עם ישראל אחד הוא, ובהחלט נראה את זה לציבור. הוכחנו בעבר שכל מה שעשינו בעבר עשינו למען עם ישראל כולו. אנחנו הרגשנו אזרחי ישראל זולים כמו למשל בנושא החינוך שאנחנו מופלים מאד". לאחריהם, נכנסו לשיחות נציגי הציונות הדתית.

גם נציגי מפלגת ישראל ביתנו הגיעו לסבב התתייעצויות עם הנשיא. חבר המפלגה עודד פורר שנכח בסבב השיב לשאלות כתבים ואמר כי "להבדיל מהאופוזיציה היוצאת אנחנו יודעים גם לתמוך מהאופוזיציה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully