וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר רכישת טוויטר: אילון מאסק מכר מניות טסלה בשווי 4 מיליארד דולר

עודכן לאחרונה: 9.11.2022 / 4:50

האיש העשיר בעולם הגיש לרשות לניירות ערך בארה"ב מסמכים מהם עולה כי מכר 19.5 מיליון מניות נוספות של חברת הענק. זאת, למרות שבעבר אמר כי אין בכוונתו למכור מניות נוספות מעבר לאלה שמכר באוגוסט. המכירה עלולה לגרום למניות החברה לצנוח

אילון מאסק רכש את טוויטר. באדיבות רויטרס/רויטרס

אילון מאסק מכר כ-19.5 מיליון מניות של חברת טסלה, ששוויון כ-3.95 מיליארד דולר - כך עולה ממסמכים שהגיש הלילה (רביעי) לרשות לניירות ערך בארצות הברית. המהלך מתבצע לאחר רכישת הרשת החברתית טוויטר ב-44 מיליארד דולר על ידי האיש העשיר בעולם.

ב-2021, שבה שווי מניות טסלה זינק ביותר מ-50%, מכר מאסק מניות של החברה בשווי של כמעט 22 מיליארד דולר. השנה הוא כבר הספיק למכור מניות בשווי כשמונה מיליארד דולר באפריל ושבעה מיליארד באוגוסט. לפני מכירת המניות האחרונה, החזיק מאסק בכרבע ממניות החברה.

לאחר המכירה המסיבית האחרונה של מניות החברה באוגוסט, אמר מאסק כי אין בכוונתו למכור מניות נוספות לצורך רכישת טוויטר. מניות טסלה התרסקו השנה ב-46%, אולם הוא עדיין האיש העשיר בעולם, עם הון מוערך של כ-200 מיליארד דולר.

אילון מאסק. רויטרס
מכר מניות בשווי 4 מיליארד דולר. אילון מאסק/רויטרס

מאז שאילון מאסק סיים את עסקת הרכישה של טוויטר בשבוע שעבר, הוא מבצע מהפכות ברשת החברתית, ואפילו נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן תקף את המיליארדר וטען כי הוא "קנה פלטפורמה שפולטת שקרים בכל העולם". השבוע, חברת התעופה האמריקנית יוניידט אירליינס הודיעה כי היא מצטרפת לחברות נוספות, בהן ג'נרל מוטורס ואאודי, ומפסיקה את הפרסום בפלטפורמה.

עד כמה למחאה יש השפעה? יותר ממיליון משתמשים נטשו את טוויטר בין התאריכים 27 באוקטובר ל-1 בנובמבר, כך עולה ממחקר של חברת Bot Sentinel, החוקרת פעילות בוטים ברשת החברתית הפופולרית. בחברה מעריכים שכ-877 אלף חשבונות הושבתו בשבוע אחד ועוד 497 אלף הושעו מהפלטפורמה - כך לפי דיווח באתר "דיילי מייל" האנגלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully