וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ לא ימליץ על לפיד כמועמד להרכבת הממשלה

עודכן לאחרונה: 8.11.2022 / 20:37

מפלגת המחנה הממלכתי הודיעה כי לא תמליץ על אף מועמד להקמת הממשלה בפני הנשיא הרצוג. להחלטה אין משמעות, שכן לנתניהו צפוי בכל מקרה רוב של 64 ממליצים. אולם, הדבר מצביע על חוסר אמון בגוש המרכז-שמאל. גם ישראל ביתנו לא תמליץ על אף מועמד, העבודה תמליץ על לפיד

לקראת סבב ההמלצות אצל נשיא המדינה מחר (רביעי), מפלגת הממחנה הממלכתי הודיעה היום כי לא תמליץ על אף מועמד מטעמה להרכבת הממשלה.

ליו"ר הליכוד בנימין נתניהו צפוי בכל מקרה רוב של 64 ממליצים. אך ההחלטה של גנץ לא להמליץ על ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד מאותתת על חוסר האמון בגוש המרכז שמאל לקראת המעבר לאופוזיציה. אולם, הכרזה זו לא מגיעה בהפתעה, עוד במהלך קמפיין הבחירות הצהירו במחנה הממלכתי כי לא ימליצו על לפיד אלא על גנץ.

גם במפלגת ישראל ביתנו לא מתכוונים להמליץ על אף מועמד. רק במפלגת העבודה הודיעו היום כי ימליצו על לפיד כמועמד הסיעה לראשות הממשלה.

שר הביטחון, בני גנץ במהלך ועידת הארץ 24 באוקטובר 2022. ראובן קסטרו
לא ימליץ על לפיד, גנץ/ראובן קסטרו

כעת, צפויים להמליץ על לפיד רק 24 חבר 28 ח"כים ממפלגות יש עתיד והעבודה. על כן, בסוף סבב ההתייעצויות הנשיא צפוי להעניק את המנדט לנתניהו.

מחר יחל הרצוג את שיחותיו עם נציגי הסיעות, ולבסוף יכריז על חבר הכנסת עליו תוטל מלאכת הרכבת הממשלה. מחר בערב יפגש הנשיא עם נציגי הליכוד, יש עתיד, המחנה הממלכתי וש"ס. ביום חמישי יפגש הרצוג עם נציגי יהדות התורה, הציונות הדתית, ישראל ביתנו, עוצמה יהודית, חד"ש תע"ל ורעם. בשישי יפגש עם סיעות העבודה ונעם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully