וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקמפיין של ברק: שרון נשאר אותו שרון

29.12.2000 / 15:38

מטה ההסברה של ברק הציג היום את הסיסמאות שיובילו את הקמפיין: "אסור לחזור לימי שרון ישראל חייבת שלום"; יוזכרו התבטאויות של שרון נגד הערבים, רבין ו"הכלב ערפאת"

מאת הלית לוי

בבוקר בו מנבאים להם הסקרים תבוסה מוחצת מול אריאל שרון, הציגו אנשיו של אהוד ברק את הסיסמאות שיובילו את קמפיין הבחירות שלו, ובהן מככב שרון: "אסור לחזור לימי שרון, ישראל חייבת שלום". ח"כ אלי גולדשמידט, ראש מטה ההסברה החדש הזמין בשמו של ראש הממשלה את שרון לסדרת עימותים טלוויזיוניים.

במסיבת עיתונאים בראשותו, אמר גולדשמיט כי "שום תחפושת בחירות, לא תסתיר את האמת, ששרון נשאר אותו שרון". הוא אמר כי שרון מנסה להציג עצמו "באופן כמעט נואש כבעל דעות עצמאיות, אחראיות ובוגרות, אבל האמת היא כי הוא עוטה מסכה שונה לחלוטין מהאדם שאנו מכירים במשך 20 שנה. אדם שהכניס אותנו למלחמת לבנון". גולדשמידט אמר כי מטה ההסברה ינסה לקלף את תדמיתו של שרון. "זו חובתנו כלפי הציבור".

אנשי ברק מתכוונים לאזכר אמירות של שרון בגנות תהליך השלום, למשל "אני לא לחצתי ולעולם לא אלחץ את ידו של הכלב הזה ערפאת", כך פירסם עיתון הארץ באוקטובר האחרון. גם מנחם בגין ז"ל ייגרר לתוך מערכת הבחירות הזו. יו"ר צוות התגובות של ישראל אחת אמרה לעומת זאת כי הקמפיין יתמקד בנושא המדיני, ובשאלה האם הולכים למלחמה או לא. "שרון במהלך חייו לא עצר באדום. חיים של אזרחים רבים עלולים להיות תלויים במי שהבטיח למנחם בגין ' רק כמה קילומטרים בלבנון'".

גם ערביי ישראל, שהודיעו כי יחרימו את הבחירות ובכך יחלישו את ברק, צפויים להיחשף לציטוטים נבחרים של אריאל שרון, שאספו תחקירני העבודה החרוצים. "אצלי ערביי טייבה היו האחרונים לקבל מסיכות גז", צוטט שרון בעיתון דבר בימי מלחמת המפרץ. "כבר היום הערבים משתלטים על גנים ציבוריים ובעתיד ישטפו רבבות כלי הרכב שלהם את הכבישים ואת חופי הים", כך צוטט שרון במעריב ביוני 2000.

נראה ששרון עצמו מוכן למתקפתם של אנשי ברק. בכנוס תמיכה עם פעילי ישראל בעליה אמר אתמול שרון כי ברור לו שבקרוב יחלו עליו התקפות אישיות קשות, אולם הוא לא ייגרר לקמפיין נגטיבי.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully