וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אף אחד לא קונה 20 סיגרים בתפזורת": משפטו של נתניהו נמשך

עודכן לאחרונה: 8.11.2022 / 13:36

במסגרת המשפט בתיק 1000 יעלו לדוכן העדים כמה עובדי חנויות סיגרים. עובדת בחנות "הקבינט" סיפרה כי העוזרת של מילצ'ן הייתה מגיעה לפחות פעם בחודש לקנייה. מנהלת החשבונות ב"חינאווי" העידה כי הקנייה הייתה בדרך כלל יוצאת דופן

בווידאו: עדותה של עובדת בחנות הסיגרים "הקבינט", עינב סגל במשפט נתניהו/מערכת וואלה!

משפטו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו יימשך היום (שלישי) בבית המשפט המחוזי בירושלים. עובדת בחנות הסיגרים "הקבינט", עינב סגל, סיפרה כי העוזרת של מילצ'ן, הדס קליין, הייתה מגיעה לחנות לפחות פעם אחת בחודש. לאחר מכן, מנהלת החשבונות בחנות הסיגרים "חינאווי", רויטל אברהם, סיפרה כי קליין הייתה נוהגת לבצע הזמנות בתפזורת, והסבירה כי כשאדם קונה סיגרים בתפזורת הוא קונה אחת או שתיים, "לא 20".

אתמול העידה השפית של משפחת מילצ'ן וג'יימס פאקר, ולטענתה, הזוג נתניהו אכלו בביתו של איש העסקים הישראלי "לפי דרישה". לדברי לימור דיקובסקי-מרוז, שנחקרה במסגרת תיק 1000, "הדרישה הייתה גם של גברת נתניהו, ארוחות מאוד ארוכות למשך שעות רבות".

דיקובסקי-מרוז אמרה כי "תמיד ניתנו סיגרים ושמפניות בארוחות, היינו נערכים לזה". היא הוסיפה כי היא הייתה כמה פעמים במעון ראש הממשלה בירושלים, "ובישלתי עבור ארנון שהתארח אצל נתניהו". היא ציינה כי גם ראש הממשלה יאיר לפיד הגיע לארוחות אצל מילצ'ן וכך גם השרה וחברת הכנסת לשעבר, ציפי לבני.

בנימין ושרה נתניהו בליל הבחירות, בנייני האומה, 23 במרץ 2021. ראובן קסטרו
בנימין ושרה נתניהו/ראובן קסטרו
דיון תיק 1000 | עדותה של עינב סגל (עובדת בקבינט) המחוזי, ירושלים 
8 בנובמבר 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
עינב סגל, שעבדה ב"קבינט"/פלאש 90, יונתן זינדל

השפית הדגישה כי רק שרה נתניהו דיברה עמה לגבי הארוחות, ולא בעלה. היא תיארה את האווירה באירוח של משפחת נתניהו "ידידותית" וציינה, "יאיר נתניהו היה נמצא הרבה בדירה ברויאל ביץ' בתל אביב, האמת היא שהרבה פעמים כשפאקר לא היה בדירה". היא אישרה כי גם מריה קארי התארחה. לדבריה של דיקובסקי-מרוז, היא לא בישלה בבלפור "כי לא היה נקי ולא היו שם תנאים, עשיתי שם רק את ה'פינישים'".

אחריה עלה לדוכן העדים יעקב גרשוני, בעלי החנות "קבינט" בהרצליה, ממנה רכשה הדס קליין סיגרים. לדברי גרשוני היא ביצעה רכישות על סך אלפי שקלים, ורכישותיה היוו 7% מהמחזור השנתי של החנות שלהם. "היא הייתה קונה סיגרים נדירים מאוד, כשהיא הייתה קונה ב-8,000 שקלים או בעשרת אלפים שקלים הייתי נותן לה בחינם 15 סיגרים", ציין. הוא סיפר כי בהתחלה קליין אמרה לו שהיא קונה את הסיגרים לבעלה.

במה נאשם נתניהו?

בתיק 1000 (פרשת המתנות) נתניהו נאשם כי קיבל מאנשי העסקים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר טובות הנאה בשווי של כ-700 אלף שקלים, בעת שכיהן כראש ממשלה. עיקר המתנות היו סיגרים, מארזי שמפניה ותכשיטים.

בנוסף לכך, נטען כי נתניהו פעל לטובת מילצ'ן בשלושה עניינים, שבהם ביקש איש העסקים את התערבותו: הוא פנה לשר החוץ האמריקני ג'ון קרי כדי להאריך את תוקף הוויזה של איש העסקים, הוא פנה לשר האוצר יאיר לפיד כדי להאריך את תוקף הפטור ממס לתושבים חוזרים, והוא פעל לקדם מיזוג של "קשת" ו"רשת" - לכאורה לבקשת מילצ'ן. על פי התביעה, מעשים אלו פגעו בדימוי השירות הציבורי ובאמון הציבור בו. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

תיק 2000 (פרשת נתניהו-מוזס) עוסק בשיחות בין נתניהו למו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס. באותן שיחות השניים דנו לכאורה בהטבת סיקורו של ראש הממשלה בקבוצת ידיעות, בתמורה להטלת מגבלות על המתחרה העיקרי של העיתון - "ישראל היום". התביעה השתכנעה כי מי שהציע את העסקה הוא מוזס, ולכן הוא נאשם בהצעת שוחד. מנגד, היועמ"ש גם השתכנע כי נתניהו לא התכוון להשלים את עסקת השוחד, אולם המשיך את השיחות עם מוזס כדי לשפר את סיקורו בקבוצת ידיעות, ואף קיים פעולות מסוימות לצורך כך. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

תיק 4000 (פרשת בזק-וואלה) התיק החמור ביותר מבחינת ראש הממשלה עוסק בהטבות רגולטוריות בשווי מאות מיליוני שקלים, שנתניהו העניק לכאורה לאלוביץ'. בתמורה, על פי האישום, פעל אלוביץ' להטות את הסיקור באתר וואלה!, שהיה בשליטתו. בתיק זה נתניהו נאשם בשוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully