וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן בירך את נתניהו על ניצחונו, בשיחתם הראשונה מאז הבחירות

עודכן לאחרונה: 7.11.2022 / 21:42

"אנחנו אחים, נעשה היסטוריה ביחד", אמר ביידן לנתניהו על פי לשכתו של ראש הממשלה המיועד. "המחויבות שלי לישראל היא בלתי ניתנת לערעור. ברכות, חבר, ודרישת שלום חמה לשרה", נתניהו השיב: "המחויבות שלי לברית בינינו וליחסים בינינו חזקה מתמיד"

בנימין נתניהו בזמן שיחתו עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן. 7 בנובמבר 2022. ללא, אתר רשמי
נתניהו משוחח עם ביידן, הערב/אתר רשמי, ללא

יו"ר הליכוד בנימין נתניהו ונשיא ארה"ב ג'ו ביידן שוחחו הערב (שני) לראשונה מאז הבחירות לכנסת. נשיא ארה"ב בירך את נתניהו על ניצחונו בבחירות.

לפי לשכת נתניהו, הנשיא ביידן אמר לראש הממשלה המיועד בשיחה שנמשכה כשמונה דקות: "אנחנו אחים, נעשה היסטוריה ביחד. המחויבות שלי לישראל היא בלתי ניתנת לערעור. ברכות, חבר, ודרישת שלום חמה לשרה". ראש הממשלה המיועד השיב: "נביא עוד הסכמי שלום היסטוריים, זה בהישג יד. המחויבות שלי לברית בינינו וליחסים בינינו חזקה מתמיד. דרישת שלום חמה לרעייתך ג'יל". שגריר ארה"ב בישראל טום ניידס מסר מאוחר יותר כי "היתה שיחה חמה ומצוינת", ומאוחר יותר אמרה דוברת הבית הלבן קארין ז'אן-פייר: "נמשיך לעקוב אחרי הליך הרכבת הממשלה"

נתניהו, בן גביר בפתח פגישתם במצודת זאב בתל אביב 7 בנובמבר 2022. מערכת וואלה!, אתר רשמי
נתניהו בפגישתו עם בן גביר, היום/אתר רשמי, מערכת וואלה!

לפני כשבוע פורסם בוואלה! כי ממשל ביידן אינו צפוי לעבוד עם יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר לאחר שזה יתמנה לשר בממשלה שיקים בנימין נתניהו, כך לפי שני פקידים אמריקנים בכירים. אם הממשל האמריקני אכן יסרב לעבוד עם בן גביר זו תהיה התפתחות חסרת תקדים ביחסים בין ישראל לארה"ב שתשפיע בצורה שלילית מאוד על היחסים בין המדינות.

שר החוץ האמריקני טוני בלינקן והיועץ לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ייק סאליבן רמזו במהלך פגישותיהם עם הנשיא הרצוגלפני כשבועיים בוושינגטון כי קיימת האפשרות שממשל ביידן לא יעבוד עם בן גביר ועם גורמי ימין קיצוני אחרים שיהיו בעלי תפקידים בממשלה. בכירים ישראלים ואמריקנים אמרו כי בלינקן וסאליבן ציינו שממשל ביידן יעבוד עם הממשלה הנבחרת בישראל אבל ייתכן כי יתקשה לעבוד עם פוליטיקאים ספציפיים אותם לא ציינו בשמותיהם.

ממשל ביידן מודאג במיוחד מההתבטאויות והעמדות הגזעניות של בן גביר וחברי מפלגתו נגד פלסטינים בגדה המערבית ובמזרח ירושלים ונגד ערבים אזרחי ישראל. פקידים אמריקנים בכירים אמרו כי לא התקבלה עדיין החלטה רשמית לגבי בן גביר אך ציינו כי בדיונים שהתקיימו בנושא לפני הבחירות הכוונה היתה לא לעבוד איתו אם ימונה כשר בממשלה. לא ברור עדיין האם ממשל ביידן ינקוט באותה מדיניות גם כלפי ח"כ בצלאל סמוטריץ' וכלפי חברים נוספים במפלגותיהם אם אלה ימונו לשרים.

לאחר ברכתו של נשיא ארצות הברית, גם נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי התקשר לנתניהו ובירך אותו על נצחונו בבחירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully