וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איפה נמצאת ליסטנבורג, המדינה שמשגעת את העולם?

עודכן לאחרונה: 7.11.2022 / 12:05

היא החלה כבדיחה על הידע הגיאוגרפי של האמריקנים, אבל האינטרנט התאהב בליסטנבורג, מדינה שלא באמת קיימת אבל יש לה כבר המנון לאומי, נשיא והיסטוריה עקובה מדם

זה מה שתוכלו למצוא בליסטנבורג/@listenbourgeois

הגיע הזמן שתכירו את ליסטנבורג (Listenbourg), המדינה החדשה ביותר באיחוד האירופי - זה מה שרבים ברחבי הרשת רוצים שתאמינו וזה ממש מצליח להם. המדינה הבדיונית, שהחלה כבדיחה באמצעות מפה של אירופה שעברה פוטושופ, השתלטה במהלך השבוע האחרון על הרשתות החברתיות (בעיקר בקרב דוברי הצרפתית) והפכה ויראלית.

ההאשטאג בטיקטוק של המדינה שאינה קיימת צבר כבר למעלה מ-93 מיליון צפיות בימים ספורים בלבד, כאשר חלק מהמשתמשים ברשת פתחו חשבונות פיקטיביים המעמידים פנים שהם מחזיקים במשרות ממשלתיות בליסטנבורג, כולל הנשיא ושר האוצר. למדינה יש אפילו "המנון לאומי" שיש לו מעל 30,000 צפיות ביוטיוב, והוא זכה גם ל"גרסה אפלה".

הדגל וההמנון של ליסטנבורג

הכל התחיל עם משתמש הטוויטר Gaspardo, שמגדיר את עצמו כנשיא ליסטנבורג, ששיתף תמונה של מפה עם פיסת אדמה חדשה המחוברת לסוף פורטוגל וספרד. "אני בטוח שהאמריקנים אפילו לא יודעים את שמה של המדינה הזאת", צייץ גספרדו. בתגובה, מישהו כתב שזו ליסטנבורג, מה שגרם לרבים אחרים להמשיך את הבדיחה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

הנה ליסטנבורג

חלק גדול מהפוסטים והסרטונים על "המדינה" כתובים בצרפתית והתוכן שלהם מגוון - יש סרטון טיקטוק של אנשים שמעמידים פנים שהם מתקינים כבלי 5G בליסטנבורג, בעוד שסרטון אחר מציע לכאורה "10 עובדות מעניינות" על המדינה המומצאת. משתמש טוויטר אחר השקיע ןכתב שרשור מפורט על ההיסטוריה כביכול של ליסטנבורג וצבר מעל 30,000 לייקים. יש כבר עמוד Reddit עבור המדינה שיש בו כמעט 2,000 ליסטנבורגים. בפוסט היסטורי קצר ב-subreddit נכתב כי האזכורים של המדינה (שלא קיימת כזכור) מתוארכים לפחות לתחילת המאה ה-10, אז היא כונתה רק "ליסבון".

בין היתר מסבירים שם שליסטנבורג התמודדה במהלך השנים עם פלישות חוזרות ונשנות של צרפת וספרד. "היא סופחה לחלוטין מדרום על ידי ספרד ומצפון על ידי צרפת במהלך מלחמת ליסטן. כמה מרידות ניסו לשחרר אותה", נכתב בפוסט. "מרד חדש החל לאחרונה כאשר עמנואל מקרון, נשיא הרפובליקה של צרפת הורה, עקב המלחמה באוקראינה, להכריז על ממשל צבאי באזור". לפי הפוסט, המדינה מנוהלת כעת על ידי צאצא של נפוליאון בונפרטה, גספרד-לואי נפוליאון, (שם המתייחס כמובן לגספרדו, יוצר המם המקורי, שכאמור מכנה את עצמו נשיא ליסטנבורג).

10 עובדות שלא ידעתם על ליסטנבורג

חשבונות מותג רשמיים אפילו משתתפים בבדיחה הוויראלית. חברת התעופה ריינאייר צייצה ביום חמישי בבוקר כי היא פותחת בסיס חדש בליסטנבורג, ואמרה כי טיסתה הראשונה למדינה תתקבל בברכה על ידי המלך הנוכחי, ליסטן ה-48 (XLVIII). חשבון שנפתח עבור חברת התעופה (הבדיונית) של המדינה - Listen Airlines - הגיב לפוסט של ריינאייר, ושאל אם הם מתכוונים לגנוב להם לקוחות.

איזה עוד מדינות מזויפות מפורסמות "קיימות"?

איזה עוד מדינות מזויפות מפורסמות "קיימות"?

מולבניה היא דוגמה מצוינת לעוד מדינה מומצאת לחלוטין, שנוצרה כדי להדגיש את חוסר המודעות והטאקט שקיימים בעולם המערבי כלפי חלקים פחות מוכרים בעולם.

המדינה הפוסט-סובייטית הדמיונית תוארה כ"מקום הולדתה של מחלת השעלת" הייתה יצירה של קבוצת קומיקאים אוסטרלים הידועה בשם The D-Generation, שפורסמה כמדריך טיולים במטרה ללעוג לגישות הקולוניאליות והאימפריאליות לז'אנר.

באופן דומה, יוגוסלובקיה - מדינה לא קיימת שנולדה מכינוי שגוי שמשלב את יוגוסלביה וסלובקיה - משמשת כאמצעי לצחוק על בעלי ידע נחות לגבי המתרחש במרכז ומזרח אירופה. גם בודוריה וסילדביה, שתיהן מדינות בלקניות בדיוניות המופיעות בספר "הרפתקאות טינטין", משמשות להדגשת הסטריאוטיפים לגבי החלקים הדרום-מזרחיים של היבשת.

ואז יש את אבסורדיסטן, מונח המשמש מתנגדים של השלטון הסובייטי לתיאור חלקים או את כל ברית המועצות ומדינות הלוויין שלה, והיה בשימוש בעיקר על ידי נשיא צ'כיה לשעבר ואצלב האוול.

ישנם גם כמה מיקרו-מדינות לא מוכרות שראויות לציון, כמו ממלכת וולכיה הצ'כית, ש"הוקמה" בשל בדיחה שהחלה ב-1997.

דוגמה נוספת היא הרפובליקה של ליטא אוז'ופיס בווילנה, שבה הכריזו תושבי השכונה על מדינה משלהם, בעלת דגל, מטבע, חוקה ונשיא. יש גם את הרפובליקה החופשית של ליברלנד, שנוצרה על ידי פוליטיקאי צ'כי לאחר התפרקות יוגוסלביה. נאמר שהיא ממוקמת על חלקת אדמה ליד נהר הדנובה בין קרואטיה וסרביה. לליברלנד יש דגל, המנון וחוקה משלה, והיא אפילו מנפיקה אזרחויות ודרכונים מאז 2015. אנחנו ממש מחכים לרגע שבו גם ליסטנבורג תנפיק אזרחות.

  • עוד באותו נושא:
  • אירופה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully