וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ' דן עם דרעי במחלוקת על תיק האוצר: "לא ייתן שידחקו אותו לחינוך"

עודכן לאחרונה: 6.11.2022 / 19:20

יו"ר ש"ס מנסה לשכנע את יו"ר הציונות הדתית להשאיר את התיק בידי הליכוד, אולם בשלב זה הוא מתעקש. גורמים בליכוד אומרים שנתניהו מעדיף למנות שר מהמפלגה למשרד האוצר כדי "שהוא יוכל לנווט ולהשפיע על המדיניות הכלכלית ולהוביל את הצעדים מול המשבר הכלכלי"

בווידאו: פגישת ראש הממשלה המיועד, נתניהו וראשי סעות הימין/אבי רוקח

יור ש"ס אריה דרעי ויו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ נפגשים הערב (ראשון) בניסיון לפתור את המחלוקת סביב הדרישה לתיק האוצר בממשלה הבאה. דרעי נוטה לא לקחת לעצמו את תיק האוצר ולהשאירו בידי הליכוד ובשליחות ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו, הוא מנסה לשכנע את סמוטריץ' לא לקחת את התפקיד. עם זאת, גורמים המעורים בשיחות אמרו כי סמוטריץ' מתעקש על משרד האוצר, והוא "לא ייתן שידחקו אותו לתיק החינוך".

גורמים בליכוד אומרים שנתניהו מעדיף למנות שר מהליכוד למשרד האוצר כדי "שהוא יוכל לנווט ולהשפיע על המדיניות הכלכלית ולהוביל את הצעדים מול המשבר הכלכלי". תיק האוצר הוא אחד המבוקשים בליכוד, ומתחרים עליו כרגע ישראל כץ, שכבר שימש שר האוצר בממשלת נתניהו-גנץ, אלי כהן, שר הכלכלה לשעבר שהגיע למקום השני בפריימריז, וניר ברקת, שנתניהו הבטיח לו בעבר במסגרת קמפיין בחירות למנות אותו לתפקיד.

פגישת נתניהו - סמוטריץ 6 בנובמבר 2022. דוברות הליכוד, אתר רשמי
נתניהו בפגישתו עם סמוטריץ', היום/אתר רשמי, דוברות הליכוד

נתניהו אמר היום בפגישות עם ראשי המפלגות כי הוא מעוניין לסיים את מלאכת ההרכבה של הממשלה בתוך 11 ימים, ולהשביע אותה יממה לאחר השבעת הכנסת ה-25, ביום רביעי ב-16 בנובמבר. גורם בגוש הימין ציין כי "זה אפשרי, אך לא בטוח נצליח".

ראשי המפלגות החרדיות והדתיות העלו במהלך הפגישות את הדרישה לחוקק את פסקת ההתגברות בממשלה הקרובה "ברוב רגיל או ברוב של 61", אך הצדדים לא החלו לדון בכך. מחר ייפגש נתניהו עם יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר. למרות הפגישות הנפרדות של סמוטריץ' ובן גביר, השניים הוציאו הודעה משותפת ובה הודיעו שיפעלו יחדיו על מנת להעצים את כוחם במשא ומתן.

ההחלטה לנהל את המשא ומתן בבלוק משותף צפויה לחזק את מעמדם של סמוטריץ' ובן גביר, שקיבלו יחד 14 מנדטים, ונועדה לחזק את דרישתו של סמוטריץ' לקבל את תיק האוצר. ההודעה מגיעה ברקע שורת תדרוכים שפורסמו בימים האחרונים לפיהם נתניהו מנסה להימנע ממינויו של סמוטריץ' לאוצר או לקצץ בסמכויתיו.

הפגישות נערכות בטרם קיבל נתניהו את המנדט להרכבת הממשלה מנשיא המדינה יצחק הרצוג. בגוש נתניהו טוענים כי "לא מדובר במו"מ רשמי", אך ההערכה היא כי נתניהו רוצה להבין את גבולות הגזרה עם שותפיו לקראת הקמת הממשלה הבאה. בפגישות משתתפים מטעמו של נתניהו גם יו"ר סיעת הליכוד יריב לוין ועו"ד מיכאל ראבילו, שיהיו בצוות המו"מ הקואליציוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully