וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחסור "חמור" בתרופות חיוניות בבתי המרקחת: "מצב של סכנת חיים"

עודכן לאחרונה: 6.11.2022 / 16:33

איגוד הרוקחים מזהיר ממחסור באקמול, כדורים לכאבי גרון ושרירים ותרופות נוספות: "מאז הקורונה אנחנו בחוסרים, כל פעם יש משהו אחר שתופס אותנו בהפתעה. הבית בוער". משרד הבריאות: "על חלק מהתרופות החברות עדכנו באיחור"

תרופות 
באחד מבתי האבות
בשכנות ותיקים 16 בנובמבר 2020. ראובן קסטרו
מחסור חמור בתרופות השונות/ראובן קסטרו

איגוד הרוקחים הזהיר היום (ראשון) ממחסור "חמור" בתרופות שונות. בין התרופות, תרופות יומיומיות לשיכוך כאבים כדוגמת אקמול וכדורי סטרפסילס נגד כאבי גרון ואף תרופות קריטיות יותר, כדוגמת מוסקול ונקסין ועוד. עוד הזהירו ממחסור באטופן, תרופה נגד דלקת וכאבים.

יו"ר איגוד הרוקחים דודו פפו סיפר כי "מאז הקורונה אנחנו בחוסרים, כל פעם זה אילוצים אחרים, פעם הקורונה ופעם אוקראינה. כל פעם הדברים האלו תופסים אותנו בהפתעה". עוד הרחיב והוסיף כי "לחלק מהתרופות יש תחליף אבל הן לא תמיד מתאימות לכל אחד. יש לזה גם מחיר כלכלי כי צריך להציע ללקוח תרופה שלא בסל והוא צריך לשלם עבורה מחיר מלא. זה נובע ממחסור ומחוסר יכולות אספקה. הבית בוער ואנחנו במצב של סיכון חיים".

אריזות של תרופות וכדורים. ShutterStock
"לחלק מהתרופות יש תחליף אבל הן לא תמיד מתאימות לכל אחד". אריזות של תרופות וכדורים/ShutterStock

משרד הבריאות מסר בתגובה כי לכלל התרופות החסרות קיימות חלופות רפואיות ובאחריות הרוקחים להציע אותן למטופלים. עוד הוסיף כי במקרה של תרופות מרשם, באחריות הרופא המטפל בקופת החולים, לרשום מרשם לתכשירים שבמלאי.

המשרד התייחס גם לחברות התרופות להן המחסור במלאי ומסר כי "התברר שחברות עדכנו באיחור את משרד הבריאות בדבר החסר בתרופה, ולכן הדבר לא פורסם מבעוד מועד כהודעה לציבור באתר משרד הבריאות". ובדבר המחסור באקמול מסרו כי "מבדיקה מול חברת טבע אין מחסור באקמול, אלא רק מחסור זמני בקפליות אקמול בעוד שעל המדף קיים מלאי של טבליות אקמול". המשרד גם הסביר כי מבחינת המענה הקליני, אין הבדל בין טבליות לקפליות והן עונות על אותן ההתוויות.

כמו כן, משרד הבריאות מסר כי באתר מתעדכנות הודעות חברות התרופות בנוגע להפסקות שיווק וחוסרים בתרופות.

אישה נוטלת תרופה. pexels,
"התברר שחברות עדכנו באיחור את משרד הבריאות בדבר החסר בתרופה". אישה נוטלת תרופה/pexels

מחברת טבע נמסר: "בימים האחרונים אנו חווים עיכובים בהספקות לוגיסטיות, ועושים כל מאמץ בכדי להתמודד עם החוסרים ולהבטיח את חזרתן לשוק מהר ככל הניתן. לא קיים מחסור באקמול, וניתן להשיגו בכל רגע נתון בצורת מתן של טבליות. החל מהיום גם הקפליות חזרו למלאי ובימים הקרובים יגיעו לבתי המרקחת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully