וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: ז'ורדן ברדלה בן ה-27 החליף את מארין לה פן בראשות מפלגת הימין הקיצונית

עודכן לאחרונה: 6.11.2022 / 12:21

ברדלה הוא האדם הראשון מחוץ למשפחת לה פן להוביל את המפלגה מאז ייסודה לפני 50 שנה. הוא נולד וגדל בפרבר עני בצפון מזרח פריז וספג הטרדות בילדותו, עד שהצטרף למפלגה של לה פן בגיל 16 בלבד

מפלגת הימין הקיצוני בצרפת, האיחוד הלאומי (Rassemblement national, או RN), בחרה אתמול (שבת) את ז'ורדן ברדלה כנשיאה החדש במקום מארין לה פן. ברדלה הוא האדם הראשון מחוץ למשפחת לה פן להוביל את המפלגה מאז ייסודה לפני 50 שנה.

ברדלה בן ה-27 הוא כוכב עולה בימין הקיצוני בצרפת. הוא היה המועמד המועדף להחליף את לה פן בתפקיד מנהיג המפלגה, בעקבות החלטתה לפרוש מהתפקיד לאחר 11 שנים. לפני כן, הנהיג את המפלגה, שנקראה בעבר החזית הלאומית, במשך 40 שנים אביה של מארין, ז'אן-מארי לה פן.

"העובדה שנשיא המפלגה אינו נושא את השם לה פן היא איתות לפתיחות ולביטחון שיש למארין בדור החדש", אמר ברדלה ל-AFP. "אני מועמד של המשכיות והמטרה שלי היא להמשיך לבנות על המורשת המדהימה שמארין מעבירה הלאה", הוא הוסיף. ברדלה הוא חבר בפרלמנט האירופי וניצח בהצבעה של המפלגה עם 85% מהקולות.

מארין לה פן וז'ורדן ברדלה. רויטרס
מארין לה פן וז'ורדן ברדלה, פריז אתמול/רויטרס

הבחירה בו מגיעה בתקופה משמעותית למפלגה שרוצה להרוויח מההצלחה הגדולה שלה בבחירות השנה לאספה הלאומית וגם בבחירות לנשיאות. מנגד, היא מתמודדת עם זעם ציבורי נרחב לאחר שחבר המפלגה אמר השבוע למחוקק אחר "לחזור לאפריקה". עם זאת, הבחירה בברדלה אינה צפויה להביא לשינוי משמעותי בכיוון של המפלגה. לה פן היא עדיין המקור של הכוח האמיתי והיא צפויה להיות המועמדת בבחירות הבאות לנשיאות ב-2027. "איני עוזבת את RN כדי לצאת לחופש. אהיה שם כשהמדינה תצטרך אותי", היא אמרה אתמול.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
מארין לה פן בנאום התבוסה בבחירות. פריז 24 באפריל 2022. רויטרס
נאום ההפסד של לה פן בבחירות לנשיאות/רויטרס

ברדלה נולד בפרבר עני של פריז והצטרף לימין הקיצוני כנער. הוא טיפס במהירות לצמרת המפלגה ונהפך לנשיא בפועל שלה בשנה שעברה. הוא נתפש כנאמן ללה פן.

ברדלה העביר את ילדותו בקומה השמינית של בניין שיכונים באזור מוכה הפשיעה בסן-סן-דני בצפון מזרח פריז. הוא חי עם אמו, מהגרת מאיטליה ואם יחידה. "כל יום מחלוני וכשנכנסתי לבניין, ראיתי סוחרי סמים שנהגו לבדוק אם אני מהמשטרה". ברדלה גם סיפר כי נהג לצפות בילדות בגילי 5,6,7 יוצאות מבית הספר האיסלמי בשכונה מכוסות ברעלות.

הטרדות שספג באופן אישי והפגנות בעיר ב-2005, שאותן הובילו בעיקר צעירים שחורים וצפון אפריקנים זועמים, גרמו לברדלה להצטרף למפלגת הימין הקיצונית בגיל 16. "התחלתי להיות מעורב בפוליטיקה מוקדם מאוד משום שלא רציתי שצרפת כולה תהיה דומה לחוויות שחוויתי".

עלייתו המטאורית לראשות המפלגה היא חלק מהניסיון של המפלגה לפנות לקהל צעיר יותר ולמתן את התדמית שלה. ברדלה אוהב להציג את עצמו כסוג חדש של לאומן ללא מכנה משותף עם גזענות והאנטישמיות של המפלגה בעבר.

התדמית שלו נקיה, הוא תמיד לבוש למשעי, נעליו תמיד מצוחצחות ושערו מסופר קצר. "ללא ז'אן-מארי לה פן, החזית הלאומית לא היתהנוסדת, אך ללא מארין, היא לא היתה עדיין קיימת", הוא אמר ל-AFP. "היא הפכה את התרבות במפלגה מתרבות של מחאה לתרבות של ממשלה".

עם זאת, המבקרים אומרים כי התחושות האלה עדיין קיימות בתוך המפלגה. באחרונה, מחוקק של המפלגה הושעה לשבועיים מהאספה הלאומית בעקבות אמירה גזענית שאמר למחוקק שחור.

לה פן פרשה מהנהגת המפלגה שאותה הובילה מאז 2011, בשנה שעברה. היא עשתה זאת כדי להתמקד במועמדות שלה לנשיאות, שאותה הפסידה בבחירות באפריל לנשיא המכהן עמנואל מקרון. עם זאת, היא עמדה בחזית הקמפיין של המפלגה לפרלמנט הצרפתי חודשיים לאחר מכן, ובבחירות זכתה המפלגה ב-89 מושבים - עלייה דרמטית וההישג הטוב ביותר שלה אי פעם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully