וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרעי תועד לוחש לרב הראשי: "יש מלחמה על הדתות, השם ירחם"

עודכן לאחרונה: 5.11.2022 / 22:08

למרות שנאסר על הרב יוסף להתערב בעניינים פוליטיים, הוא התייחס לתיקים שש"ס עשויה לקבל בממשלה הבאה ואמר: "יש תיק הדתות, יש תיק הפנים, תיק האוצר, כל מיני תיקים חשובים. שרבי אריה ייקח אותם ויטפל בהם". לדבריו, יש להגדיל את התקציב לאברכים "פי שלושה וארבעה"

דרעי תועד לוחש לרב הראשי יצחק יוסף: "יש מלחמה גדולה על תיק הדתות, השם ירחם"/שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מנהיג ש"ס הרב אריה דרעי אמר הערב (שבת) לרב הראשי לישראל הראשון לציון הרב יצחק יוסף כי "יש מלחמה גדולה על תיק הדתות, השם ירחם". דרעי אמר את הדברים במהלך השיעור השבועי של הרב יוסף, כשהוא מתייחס למשא ומתן הקואליציוני.

הקרב שדרעי מתכוון אליו הוא מול בצלאל סמוטריץ' שרוצה שליטה במשרד הדתות, בעיקר לאור בחירת הרבנים הראשיים בעוד כשנה. דרעי לא מתכוון לוותר על התיק וייתכן כי ימנה מינוי חיצוני לתפקיד. בגוש הימין מעריכים כי ייקבע מנגנון פשרה שיאפשר מינוי של שר מש"ס אך עם שליטה של הציונות הדתית בחלק מהמינויים במועצות הדתיות ומינוי של רב דתי אחד בבחירות לרבנות הראשית.

יו"ר ש"ס אריה דרעי במהלך נאומו לאחר תוצאות המדגם 2 בנובמבר 2022. יוסי זמיר, פלאש 90
"שרבי אריה יטפל בהם". אריה דרעי חוגג את תוצאות הבחירות, 2 בנובמבר2022/פלאש 90, יוסי זמיר

מאוחר יותר במהלך השיעור השבועי התייחס הרב יוסף לדרישות של המפלגות החרדיות במו"מ הקואליציוני ולנושאים שנדרש בהם תיקון, לטענתו, בתחום הדת והמדינה כמו ביטול רפורמת הכשרות, חוק הגיור ועוד. "יש הרבה דברים לתקן", אמר הרב, "ראינו בשנה האחרונה ברבנות הראשית מה שקלקלו בעניין של הכשרות. האכילו נבלות וטרפות לעם ישראל, צריך לתקן את הדבר של הכשרות. צריך לתקן את מערך הגיור כדי שהכל יהיה על פי ההלכה. אנחנו צריכים לקרב את כל החילונים, לא חלילה לזרוק אותם למזבלה, אהבת ישראל זה לאהוב את כולם".

הרב יוסף אמר עוד כי יש להגדיל באופן משמעותי את התקציבים לישיבות ולכוללים: "לפני כמה שנים אברכים היו מקבלים 900 שקל בחודש. צריך להחזיר את זה ולתת להם כפל כפליים, פי שלושה ופי ארבעה לתת להם".

לסיום אמר הרב הראשי: "אני לא מתערב בפוליטיקה אבל התורה ניצחה". אך למרות שנאסר עליו להתערב בעניינים פוליטיים התייחס לתיקים שש"ס עשויה לקבל בממשלה הבאה ואמר כי "יש תיק הדתות, יש תיק הפנים, תיק האוצר, כל מיני תיקים חשובים. שרבי אריה ייקח אותם ויטפל בהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully