וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השוטר שנדקר בפיגוע בירושלים - בנו של שוטר שנדקר למוות בפיגוע ב-1992

עודכן לאחרונה: 4.11.2022 / 1:13

גיל דאדי, בן 42, נפצע קל מדקירה בפיגוע בעיר העתיקה. לפני 30 שנה, אביו, פנחס דאדי, זיהה מחבל חמוש שתקף שוטר. הוא החל להיאבק עם המחבל, שדקר אותו למוות. בעקבות כך, קיבל פנחס את אות המופת ונכתב עליו: "הקריב נפשו כדי להציל חבר לנשק והפגין עוז רוח ואומץ לב"

בווידאו: פצוע בפיגוע דקירה בעיר העתיקה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

השוטר שנדקר בפיגוע אמש (חמישי) בירושלים ונפצע קל הוא רס"ר גיל דאדי, בן 42 - בנו של פנחס דאדי, שנדקר למוות בפיגוע בשער האשפות בשנת 1992.

גיל דאדי משרת במשטרה חמש שנים כשוטר סיור ביחידה למקומות קדושים במרחב דוד של מחוז ירושלים. הוא נדקר על ידי מחבל תושב בית חנינא, שנורה למוות במקום. לאחר טיפול רפואי בבית החולים, השוטר דאדי שוחרר לביתו.

פנחס דאדי, שוטר שנדקר למוות בפיגוע בירושלים ב-1992. דוברות משטרת ישראל
פנחס דאדי/דוברות משטרת ישראל
גיל דאדי, שוטר שנדקר בפיגוע בירושלים. דוברות משטרת ישראל
גיל דאדי/דוברות משטרת ישראל

אביו, רס"מ פנחס דאדי, קיבל את אות המופת אחרי שנהרג בפיגוע דקירה לפני 30 שנה. ב-30 ביולי 1992, בעת סיור ברחבת שער האשפות בירושלים, הוא הבחין במחבל חמוש שתקף שוטר. הוא החל להיאבק עם המחבל, שדקר אותו למוות. עם אות המופת נכתב עליו, "במעשהו הקריב נפשו כדי להציל חבר לנשק והפגין עוז רוח ואומץ לב הראויים לשמש מופת לכלל המשרתים במשטרת ישראל".

אחיו של דאדי הוא רס"ב מיקי דאדי, בן 46, שמשרת במשטרה זה 22 שנה. כיום, משרת בתפקיד נגד המשמעת של מחוז ירושלים. לשוטרים אח נוסף ששירת בעבר במחוז ירושלים, וכיום משרת כשוטר במחוז הצפוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully