וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוזרת בה: רוסיה חידשה השתתפותה בהסכם החיטה עם אוקראינה

עודכן לאחרונה: 2.11.2022 / 13:45

מוסקבה השעתה את השתתפותה בהסכם שתיווך האו"ם בשבת בעקבות מתקפות מל"טים שלטענתה אוקראינה שיגרה לחצי האי קרים. כעת הודיע משרד ההגנה כי אוקראינה התחייבה לא להשתמש בנמלי הים השחור לטובת פעילות צבאית נגד רוסיה

רוסיה הודיעה היום (רביעי) כי תחדש את השתתפותה בהסכם החיטה בים השחור שמבטיח מעבר בטוח של אוניות שנושאות מזון מאוקראינה לעולם כולו. משרד ההגנה הרוסיה הודיע בטלגרם כי "הערבויות שהתקבלו מספקות אותנו לעת עתה על מנת שנחדש את יישום ההסכם". מוסקבה השעתה את השתתפותה בהסכם שתיווך האו"ם, בשבת בעקבות מתקפות מל"טים שלטענתה אוקראינה שיגרה לחצי האי קרים.

במסגרת ההסכם, המרכז לתיאום משותף (JCC) שכולל נציגים מהאו"ם, טורקיה, רוסיה ואוקראינה, הסכים על תנועת ספינות ועל הביקורות של הספינות. יותר מ-9.5 מיליון טונה של תירס, חיטה, מוצרי חמניות, שעורה וסויה היו אמורים לצאת מנמלי הים השחור מאז יולי.

האונייה רזוני שנושאת תירס יוצאת מנמל הים השחור באודסה, אוקראינה. רויטרס
האונייה רזוני נושאת חיטה מאוקראינה לעולם/רויטרס

עם זאת, ביום שלישי, דובר משרד ההגנה הרוסי איגור קונשנקוב אמר כי אוקראינה הגישה את "הערבויות הנדרשות בכתב" ואמרה כי לא תשתמש במסדרון ההומניטרי או בנמלי הים שלה שמיועדים ליצוא מזון, לטובת פעילות צבאית נגד רוסיה.

שדות חיטה באזור חרסון באוקראינה. רויטרס
קוצרים חיטה באוקראינה/רויטרס

במקביל, רוסיה התחילה בגיוס הצבאי השגרתי שלה בסתיו, ימים ספורים לאחר שמשרד ההגנה הודיע על סיום "הגיוס החלקי" למלחמה באוקראינה. באמצעות צו שפורסם באתר הממשלה, הנשיא ולדימיר פוטןי הורה לגייס בתקופה שבין ה-1 בנובמבר ל-31 בדצמבר 2022, אזרחים מהפדרציה הרןסית בני 18-27 שאינם בחיל המילואים...12 אלף אנשים". לדברי המשרד, לגיוס הסתיו אין כל קשר למלחמה באוקראינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully