וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בת 4 הופרדה מהוריה - ונאלצה לעשות את המסע בלב ים מתוניסיה לאיטליה לבדה

עודכן לאחרונה: 2.11.2022 / 12:38

הילדה, שהרשויות האיטלקיות מכנות אותה "לינדה", הגיע לאי למפדוזה ב-17 באוקטובר, לאחר 26 שעות בים על גבי אוניית עץ שנשאה 70 מחפשי מקלט. הרשויות בתוניסיה מנסות לאחד אותה עם הוריה, שמואשמים בנטישת קטין

ילדה בת ארבע שהופרדה מהוריה בעת שניסו לעלות על אוניית מהגרים מתוניסיה לאיטליה, נאלצה לעשות את המסע לבדה. על פי דיווח ה"גרדיאן", הילדה, שהרשויות האיטלקיות מכנות אותה "לינדה", הגיע לאי למפדוזה ב-17 באוקטובר, לאחר 26 שעות בים על גבי אוניית עץ עמוסה, שנשאה 70 מחפשי מקלט מתוניסיה. הרשויות בתוניסיה מנסות לאחד אותה עם הוריה, שמואשמים בנטישת קטין ונאסר עליהם לעזוב את המדינה.

"לינדה מרגישה טוב, היא נמצאת במרכז קהילתי לילדים בפלרמו, לאחר שהועברה מלמפדוזה למחוז אגריג'נטו בסיציליה, אמר מג'די קרבאי, אחד משלושה חברי פרלמנט תוניסאים שמייצגים את תושבי תוניסיה שחיים באיטליה. "היא מבקשת כל העת את הוריה ושואלת מתי תוכל לראות אותם שוב", הוא הוסיף.

"הוריה נמצאים בתוניסיה, והרשויות במדינה הטילו עליהם ב-26 באוקטובר איסור נסיעה. הן רוצות להחזיר את לינדה, אך התהליכים אינם פשוטים כשמדובר בילדה שנמצאת כעת תחת ההגנה המשפטית של אפוטרופוס מקומי", הוא אמר. לדבריו, לינדה סובלת מהלם ואינה מבינה מה קרה.

ארגון סייב דה צ'ילדרן מספק תמיכה ללינדה. "היא משחקת עם הילדים האחרים, וצוות תמיכה פסיכולוגית מסייע לה להתמודד עם הפחדים", אמרה ג'יובאנה דה בנדטו, דוברת הארגון.

אוניית מהגרים מתוניסיה ללמפדוזה באיטליה. טוויטר, אתר רשמי
אוניית המהגרים מגיעה ללמפדוזה/אתר רשמי, טוויטר

אוניות המהגרים הלא חוקיות אינן עוגנות על החוף, לכן הנוסעים חייבים ללכת או לשחות כדי להגיע אליהן. ב-16 באוקטובר, בעוד אביה מחזיק אותה בזרועותיו, אמה של לינדה החלה לצרוח. היא נכנסה למים בעודה נושאת כמה תיקים ואת אחותה של לינדה, ופחדה לטבוע לפני שתגיע לאונייה.

"בשלב מסוים, אביה של לינדה פנה לאחור כדי לסייע לשאר המשפחה והעלה את לינדה לאונייה תוך כדי", אמר קרבאי. "נהג הסירה ראה לפתע פנסים של משאית מתקרבים לחוף וחשב שמדובר במשטרה. הוא התניע את המנוע ויצא לדרך. משפחתה של לינדה נותרה מאחור".

הוריה של לינדה מסרבים לדבר עם התקשורת. הם מואשמים בנטישת קטין, ויש אפשרות כי יתווסף לכך כתב אישום בגין סחר בבני אדם. הם שוחררו מהכלא לאחר הדיווח שלינדה הגיעה ללמפדוזה. כ-20 אלף אנשים מתו או נעלמו באזור מרכז הים התיכון מאז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully