וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתיחות גבוהה בחצי האי הקוריאני: צפון קוריאה שיגרה 10 טילים לעבר שכנתה מדרום

עודכן לאחרונה: 2.11.2022 / 12:04

אחד הטילים נחת פחות מ-60 ק"מ מהחוף של דרום קוריאה, נמסר מהצבא, מה שהוביל להתרעת מתקפה אווירית נדירה שהופעלה באחד האיים של דרום קוריאה

צפון קוריאה שיגרה הבוקר (רביעי) לפחות 10 טילים מחופיה המזרחיים והמערביים. אחד הטילים נחת במים בנקודה דרומית יותר מכפי שנחתו בעבר טילים ששיגרה המדינה הבדלנית, על פי דיווח של הצבא הקוריאני, ששיגור בתגובה טילים לעבר הגבול הימי בין שתי המדינות.

המספר חסר התקדים של שיגורים אושר לאחר דיווחים קודמים על שלושה טילים בליסטיים לטווח קצר ששוגרו מהחוף המזרחי של צפון קוריאה, מה שהוביל להתרעת מתקפה אווירית נדירה שהופעלה באי ששייך לדרום קוריאה. סוגי הטילים האחרים לא פורסמו עדיין. אחד הטילים נחת פחות מ-60 ק"מ מהחוף של דרום קוריאה, נמסר מהצבא.

צפון קוריאה שיגרה טילים לעבר דרום קוריאה. רויטרס
שיגור טיל צפון קוריאני, הבוקר/רויטרס

"שיגור הטיל של צפון קוריאה הוא יוצא דופן ובלתי מתקבל משום שנחת לראשונה אי פעם קרוב למים הטריטוריאליים של דרום קוריאה, מדרום לקו הגבול הימי", אמר קאנג שין-צ'ול, מפקד הפעילות במטות המשולבים של דרום קוריאה.

השיגורים אירעו כמה שעות לאחר שפיונגיאנג דרשה שארצות הברית ודרום קוריאה יעצרו תרגיל צבאי רחב היקף משותף בטענה כי זאת "פרובוקציה שאי אפשר לסבול אותה". הדיווח הראשון על השיגורים הגיע ממשמר החופים היפני, שמסר כי אין דיווחים על נזק או פציעות.

נשיא דרום קוריאה יון סוק-יאול כינס פגישת חירום של המועצה לביטחון לאומי בתגובה לשיגורים. כמה שעות לאחר מכן, מטוסי F-15K ו- KF-16ירו שלושה טילי קרקע-אוויר מונחים לים בצד השני של קו הגבול הימי.

ביום שני ארצות הברית ודרום קוריאה החלו בתרגיל " Vigilant Storm", אחד מהתרגילים הצבאיים והאוויריים המשולבים הגדול ביותר של שתי המדינות. התרגיל כולל מאות מטוסי קרב שמתרגלים מתקפות 24 שעות ביממה. בסך הכל מעורבים בתרגיל יותר מ-240 כלי טיס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully