וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוש המרכז-שמאל בראשות פרדריקסן המכהנת ניצח בבחירות בדנמרק

עודכן לאחרונה: 2.11.2022 / 11:47

המפלגה הסוציאל דמוקרטית נהפכה שוב לגדולה בפרלמנט, עם 27.5% מהקולות - התוצאה הטובה ביותר של המפלגה מזה יותר משני עשורים. ראש הממשלה מדה פרדריקסן תומכת בקואליציה רחבה שתגשר על הפילוג של ימין-שמאל, בטענה כי אחדות פוליטית נדרשת בתקופה של אי יציבות בינלאומית

גוש המרכז-שמאל בדנמרק שמר על רוב צר בפרלמנט אחרי שכל הקולות בבחירות הכלליות נספרו. התוצאות סוללות את הדרך לכהונה חדשה של ראש הממשלה המכהנת, מדה פרדריקסן והמפלגה הסוציאל דמוקרטית שהיא מובילה.

המפלגה הסוציאל דמוקרטית נהפכה שוב לגדולה בפרלמנט, עם 27.5% מהקולות - התוצאה הטובה ביותר של המפלגה מזה יותר משני עשורים.

גוש המרכז-שמאל קיבל 87 מושבים מתוך 179 מושבי הפרלמנט, מה שיעניק לו את הרוב עם התמיכה של מנדט אחד של האי פארו ושניים מגרינלנד, טריטוריה ריבונית של דנמרק שבאופן מסורתי בוחרת מועמדי שמאל. התוצאות יעניקו לפרדריקסן את המנדט להיות הראשונה לנסות לגבש ממשלה חדשה.

מדה פרדריקסן ראשת ממשלת דנמרק במשחק בין נבחרת דנמרק לבין נבחרת רוסיה. רויטרס
כהונה נוספת. ראש ממשלת דנמרק מדה פרדריקסן/רויטרס

רוב של מפלגות המרכז-שמאל צפוי להיות בעייתי בעבור פרדריקסן, שתמכה בקואליציה רחבה שתגשר על הפילוג של ימין-שמאל, בטענה כי אחדות פוליטית נדרשת בתקופה של אי יציבות בינלאומית. היא עשויה להתחיל במשא ומתן עם ראש הממשלה הקודם, לארס לוקה רסמוסן ומפלגת המתונים שלו, שאינה מזדהה עם שום צד.

מפלגות המרכז-שמאל שעליהן יכולה פרדריקסן להסתמך בגיבוש הממשלה כוללות את מפלגת העם הסוציאליסטית, הברית הירוקה-אדומה והמפלגה הסוציאל ליברלית, שבראשה עמדה בעבר מרגרטה וסטגר, נציבת התחרות של האיחוד האירופי. יקוב אלמן-ינסן, מנהיג המפלגה הליברלית באופוזיציה, הודה בהפסד. המפלגה שלו הפסידה 19 מתוך 43 מושביה בפרלמנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully