וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיקור הבחירות בעולם: "נתניהו בדרך לקאמבק"

עודכן לאחרונה: 2.11.2022 / 11:19

באתרי החדשות הבינלאומיים הבוקר, הכותרת על הבחירות בישראל זהה כמעט בכל האתרים בכל השפות: "נתניהו מוביל בפער צר, על פי המדגמים". רק באתר "אל ג'זירה" הכותרת מעניינת קצת יותר, ולפיה, "נתניהו צפוי לשוב כראש ממשלה - לאחר זינוק של הימין הקיצוני"

בווידאו: הרגעים הגדולים של ליל הבחירות/מערכת וואלה!

אתרי החדשות הבינלאומיים סיקרו את הבחירות בישראל ואת תוצאות המדגמים בלילה (שלישי), כשהנושא המרכזי הוא חזרתו של בנימין נתניהו לשלטון. אתמול במהלך היום, רוב הכותרות התמקדו בשאלת חזרתו של ראש הממשלה לשעבר לתפקיד - ואילו הבוקר, הכותרת זהה כמעט בכל האתרים בכל השפות: "נתניהו מוביל בפער צר, על פי המדגמים".

בחלק מהכתבות התייחסו לעובדה שמדובר במדגמים, וכי המצב עלול עוד להשתנות, כמו גם לזינוק של "עוצמה יהודית" והימין הקיצוני, שסייעו לנתניהו. אך באופן כללי, ההתמקדות היא על חזרתו של ראש הממשלה לשעבר, אף שהוא מעורב במשפט בגין שחיתות.

ב"גרדיאן" הבריטי ציינו בכותרת את העובדה שנתניהו הודה כבר לבוחרים בבחירות שהיו באופן כללי משאל עם לגבי האפשרות שישוב לכהן כראש ממשלה, למרות העובדה שהוא מעורב בפרשיות שחיתות שונות. "ייתכן שנתניהו יוכל לבנות קואליציה עם בעלי ברית מהימין הקיצוני, כך עולה ממדגמי הבחירות", נכתב. הכתבה שובצה בדף הבית מתחת לכותרת הראשית על המלחמה באוקראינה.

באתר BBC, מופיעה כתבת הבחירות בישראל בדף הבית במקום השני, מתחת לכתבה על המתרחש בחצי האי קוריאה. "נתניהו מוביל, על פי המדגמים", מציינת הכותרת. ה"טיימס" הלונדוני מיקם את כתבת הבחירות בישראל מתחת לכתבות הראשיות עם הכותרת "נתניהו צפוי לשוב לשלטון, על פי מדגמים".

בנימין נתניהו בעצרת הליכוד לאחר הבחירות לכנסת ה-25, 2 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
בנימין נתניהו אמש/ראובן קסטרו

בארצות הברית, אתר "ניו יורק טיימס" מיקם את כתבת הבחירות בדף הבית מתחת לכתבה על נשיא ברזיל לשעבר ז'איר בולסונרו, שמסרב להודות בהפסדו בבחירות ביום ראשון. הכותרת שוב מתמקדת במדגמים וביתרון הקטן שהשיג לפיהם נתניהו. הכתבה מופיעה בראש העמוד במדור "עולם" ובה נכתב כי "לנתניהו יש יתרון, על פי המדגמים. אם המדגמים יתגלו כנכונים, נתניהו יוכל להחזיר לעצמו את השלטון, בראש אחת הממשלות הימניות ביותר בתולדות ישראל".

ב"פיינשל טיימס" בחרו בכותרת "לגוש הימין של נתניהו יש יתרון קל, על פי מדגמים". הכתבה מפרטת כיצד עליית הימין הקיצוני בשנה האחרונה בשילוב עם הפרשיות שבהן מעורב נתניהו הפכו אותו לתלוי בבן גביר. עוד עולה מהכתבה כי החשש האמריקני מפני קואליציה עם בן גביר שרוצה תפקיד בכיר בממשלה עתידית, גובר. אף שבעלות הברית של נתניהו ניסו להמעיט בחשיבות של הכוח של בן גביר, נכתב, הפרשנים ספקנים: "בן גביר לא ירקוד לפי החליל של נתניהו. הוא יכול רק להרוויח מעמדה הקיצונית שלו" אמר דיפלומט מערבי לאתר. "לנתניהו יהיה קשה, גם לאור הניסיון והמיומנויות שלו, לשלוט בבחור הזה. איני חושב שיספיק לתת לו תפקיד של שר".

ב-NBC ניוז נכתב כי "אם המדגמים נכונים, 'עוצמה יהודית' תיהפך למפלגה השלישית בגודלה בפרלמנט ובעלת מינוף משמעותי על המשא ומתן הקואליציוני עם נתניהו. משמעות הדבר - תפקיד בקבינט לבן גביר, שבן השאר, תומך בגירוש אזרחים ערבים שאינן 'נאמנים' לדבריו לישראל".

"וול סטריט ג'ורנל" חזר על אותה כותרת ומיקם את הכתבה במקום שלישי בצד השמאלי של עמוד הבית, מתחת לסקירת הבורסות אמש. במדור "עולם", הכתבה מופיעה ראשונה. אתר ABC ניוז כתב כי המדגמים מצביעים על ניצחון לנתניהו בעלות בריתו בימין, כולל המפלגה הלאומנית קיצונית.

בדף הבית של CNN לא מופיעה הבוקר כתבה על הבחירות בישראל, כשהכתבות המובילות הם הבחירות בברזיל ובולסונרו, שיגור טילים הדדי בקוריאות וקורונה בסין. במדור "עולם", מופיעה כתבת בחירות במקום השני, מתחת לבולסונרו, עם הכותרת "נתניהו על סף קאמבק". בכתבה נכתב כי מדובר עדיין רק במדגמים, וכי לא כל הקולות נספרו. "המדגמים הם רק תחזיות, ולא תוצאות רשמיות", נכתב ב- CNN.

גם בסוכנות הידיעות "בלומברג", הקדישו מקום לבחירות בישראל, בעמוד הבית של חדשות המזרח התיכון. על פי הכותרת "המדגמים מראים שלנתניהו יש סיכוי לשוב לשלטון". ב"וושינגטון פוסט" בחרו להעלות את כתבת הבחירות רק במדור "עולם" ולא בדף הבית, עם כותרת זהה לכותרות באתרים האחרים.

איתמר בן גביר לאחר תוצאות המדגם 2 בנובמבר 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
איתמר בן גביר, אמש/פלאש 90, יונתן זינדל

בעיתונות האירופית, הסיקור די דומה. באתר "פראנס 24",מופיעה כתבת בחירות בדף הבית מתחת לקוריאה, עם נתניהו שצפוי לשוב לשלטון. באתר "לה מונד", ממוקמת הכתבה בדף הבית בראשית. ב"לה פיגרו", הכתבה נמצאת במקום שלישי בעמוד "חדשות בינלאומיות" כשהכותרת היא "נתניהו בראש", על פי מדגמים.

באתר "אל ערביה", בדובאי, הכתבה על הבחירות בישראל נמצאת בטור הידיעות בצד ימין של דך הבית במקום השני, עם הכותרת הלא מפתיעה "נתניהו מתכונן לקאמבק בבחירות בישראל, על פי מדגמים". באתר "אל ג'זירה" בקטאר מופיעה הכתבה על הבחירות בעמוד הבית בצד ימין, ליד כתבת אוקראינה. הכותרת שניתנה לכתבה מעניינת יותר לעומת שלל האתרים הזרים בעולם: "נתניהו צפוי לשוב כראש ממשלה לאחר זינוק של הימין הקיצוני", ונכתב כי בן גביר מהימין הקיצוני נהפך ל"שחקן מפתח בבחירות".

אתר JTA היהודי תיאר כיצד השותפות של נתניהו עם הימין הקיצוני שיפר את עמדתו וכי בן גביר ככל הנראה יקבל תפקיד שר בממשלה החדשה - מה שמדאיג גם את היהודים בתפוצות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully