וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: סעודיה הזהירה את ארה"ב מתקיפה איראנית על מטרות במדינה

עודכן לאחרונה: 1.11.2022 / 19:41

ברקע ירידתו מהשולחן של המו"מ על הסכם הגרעין, הוול סטריט ג'ורנל דיווח כי מידע מודיעיני שהועבר לארה"ב מצביע על תקיפה איראנית נגד בסיסים אמריקניים. בעקבות העברת המידע, הועלתה רמת הכוננות גם במדינות נוספות במזרח התיכון

ביידן נוחת בג'דה, סעודיה, ונפגש עם יורש העצר בן סלמאן/רויטרס

העיתון וול סטריט ג'ורנל דיווח הערב (שלישי) כי ערב הסעודית שיתפת עם ארצות הברית מידע מודיעיני, ובו אזהרה על תקיפת איראנית על מטרות אמריקניות במדינה. המידע שהועבר לארצות הברית העלה את רמת הכוננות של הצבא האמריקני וצבאות נוספים במזרח התיכון. על פי גורמים אמריקנים וסעודים, לא הועבר מידע נוסף מעבר לאזהרה.

אתמול אמר השליח האמריקני לאיראן רוב מאלי בכנס בוושינגטון כי לאור דיכוי מחאות החיג'אב על ידי המשטר האיראני, והסיוע האיראני לרוסיה במלחמה באוקראינה ממשל ביידן לא יבזבז זמן על שיחות הגרעין עם המשטר בטהראן.

ג'ו ביידן עם נסיך הכתר הסעודי מוחמד בן סלמן, 15 ביולי 2022. רויטרס
ביקור ביידן בערב הסעודית. יולי 2022/רויטרס

ממשל ביידן לא הודיע רשמית כי שיחות הגרעין מתות ויורדות מהשולחן, אבל דבריו של מאלי היו ההכרזה הקרובה ביותר לכך מצד בכיר אמריקני. מאלי אמר בכנס כי לא הייתה כל התקדמות במשא ומתן עם איראן מאז סוף אוגוסט או תחילת ספטמבר כאשר איראן דחתה את ההצעות של האיחוד האירופי והציגה דרישות נוספות משלה. הוא הוסיף כי כעת ממשל ביידן מתמקד בסוגיות ההפגנות באיראן והחלטת המשטר בטהראן להצטרף לרוסיה במלחמה באוקראינה ולספק לה מל"טים תוקפים.

בכיר נוסף בממשל האמריקני אמר לוואלה כי עמדת הבית הלבן בסוגיה היא אפילו קשוחה עוד יותר. לדבריו, ההפגנות והסיוע האיראני לרוסיה שינו בצורה בסיסית את המצב. עוד אמר כי גם אם איראן תבוא היום ותאמר שהיא רוצה לחזור להסכם הגרעין ממשל ביידן קרוב לוודאי לא יסכים לכך. הבכיר האמריקני הוסיף כי הממשל כבר מתנהל כאילו הסכם הגרעין לא קיים יותר ונוקט צעדים כדי להבטיח שלארצות הברית יש אופציה צבאית מוכנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully