וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: נערוך משפטי ראווה לאלפיים מפגינים

עודכן לאחרונה: 1.11.2022 / 15:20

כוחות הביטחון האיראניים פתחו במתקפות חדשות על אוניברסיטאות ומאיימים בעונש מוות או מאסרים ממושכים על המפגינים. ביום ראשון נעצר שוב ראפר מפורסם שמתנגד למשטר בשם טומאג' סאלהי

בווידאו: איראנים באיסטנבול מציינים חודש למחאה האנטי ממשלתית באיראן/רויטרס

מערכת המשפט באיראן הודיעה כי תערוך משפטי ראווה לכאלפיים אנשים שנעצרו במהלך ההפגנות בטהראן ומחוץ לבירה. בשבת הזהיר מפקד משמרות המהפכה את המפגינים כי נגמר הזמן, ואם ימשיכו להפגין ברחובות, יהיו לכך השלכות כבדות.

המחאה באיראן פרצה בעקבות מותה של מהסה אמיני בת ה-22, שנעצרה בטהראן על ידי משטרת המוסר בטענה כי לא עטתה את החיג'אב על פי החוק, ושלושה ימים לאחר מכן מתה בבית החולים.

כוחות הביטחון האיראניים פתחו במתקפות חדשות על אוניברסיטאות ומאיימים בעונש מוות או מאסרים ממושכים על המפגינים. בסרטוני וידאו ברשתות החברתיות נראו שוטרים שאינם לובשים מדים וחברי מליציית הבסיג' צוקפים מפגינים בקמפוסים ברחבי המדינה, יורים גז מדמיע ומשתמשים באלות. על פי דיווחים, כוחות הביטחון עצרו שוב ביום ראשון ראפר מפורסם שמתנגד למשטר בשם טומאג' סאלהי, שתומך במחאה נגד המשטר.

הפגנת תמיכה במחאה באיראן בוושינגטון, ארה"ב, 15 באוקטובר 2022. רויטרס
הפגנות נגד המשטר בוושינגטון/רויטרס

מנהיגי העולם הגיבו בגינויים חריפים. קנצלר גרמניה אולף שולץ אמר כי הוא מזועזע ממספר המפגינים החפים מפשע שנעצרו באופן לא חוקי ובאלימות. המדינה תבקש מהאיחוד האירופי להטיל סנקציות על משמרות המהפכה ולהגדיר אותם "ארגון טרור". קנדה הודיעה על סבב רביעי של סנקציות נגד גורמים בכירים באיראן. אוקראינה ביקשה לאסור את השתתפות קבוצת הכדורגל של איראן מתחרויות הגביע העולמי בחודש הבא.

נשים מפגינות במקסיקו על מותה של מחסה אמיני באיראן.. רויטרס
נשים מפגינות באיראן/רויטרס

איראן הודתה לראשונה בתגובה כי יש סכנה שאולי תמצא את עצמה מחוץ למשחקים, מה שיהווה מהלומה קשה למדינה שמעריצה את משחק הכדורגל. נשיא איראן, איברהים ראיסי, אמר כי ייצור קשר עם קטאר, מארחת האליפות.

עד כה, לפחות 253 בני אדם נהרגו במסגרת המחאה, כולל 34 איראנים בני פחות מ-18, על פי ארגון זכויות אדם. כמה אלפים נעצרו, ורבים נלקחו למרכזי מעצר מיוחדים של משמרות המהפכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully