וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "ביידן איבד עשתונותיו בשיחה עם זלנסקי שביקש עוד סיוע"

עודכן לאחרונה: 1.11.2022 / 14:44

ביידן הרים את קולו ואמר לזלנסקי שהעם האמריקני "נדיב למדי" כשמדובר באוקראינה ו"עובד קשה" כדי לעזור לעם האוקראיני. מנגד, על פי מקור אחר, ביידן היה "ישיר" ו"נחוש", אך השיחה לא היתה "כעוסה או טעונה"

בווידאו: פגישת בלינקן ולויד עם זלנסקי בקייב/צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן התרגז על נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי במהלך שיחת טלפון ביוני, כשעל פי הדיווחים, זלנסקי ביקש ממנו סיוע נוסף.

מקורות המעורים בנושא אמרו ל-CBS ניוז כי ביידן עוד לא הספיק לעדכן את זלנסקי לגבי סיוע אמריקני נוסף בסך מיליארד דולר, כשהנשיא האוקראיני החל למנות את כל מה שהוא צריך. הנשיא ביידן אז, ככל הנראה, "איבד את העשתונות", לטענת ארבעה מקורות.

לדבריהם, ביידן הרים את קולו ואמר לזלנסקי שהעם האמריקני "נדיב למדי" כשמדובר באוקראינה ו"עובד קשה" כדי לעזור לעם האוקראיני. על פי מקור אחד, ביידן היה "ישיר" ו"נחוש", אך השיחה לא היתה "כעוסה או טעונה". שלושה מקורות אחרים אמרו ל-NBC כי התסכול של ביידן מזלנסקי "התגבר במשך שבועות", אך מאז היחסים בין השניים השתפרו.

לאחר השיחה ב-15 ביוני, זלנסקי פירסם סרטון וידאו שבו הוא מודה לביידן על כל הסיוע העתידי. ביידן מצדו גם פירסם הצהרה שבה אישר סיוע בסך מיליארד דולר לאוקראינה. "המחויבות שלנו לעם האוקראיני שנלחם על החופש שלו לא תתערער".

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ונשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי בפגישה בבית הלבן, 1 בספטמבר, 2021. רויטרס
ביידן וזלנסקי בבית הלבן, ספטמבר 2021/רויטרס

בשטח, אוקראינה סובלת מהפסקות חשמל ומחסור במים לשתייה לאחר שחלקים מהבירה קייב נותקו, בעקבות מתקפת טילים חדשה ששוגרה אתמול על תשתיות בעיר. מפקד הצבא האוקראיני ואלרי זלוז'ניי, אמר בטלגרם כי רוסיה שיגרה 55 טילי שיוט, בין השאר, לעבר "מטרות אזרחיות" ברחבי המדינה.


ראש העיר קייב, ויטאלי קליטצ'נקו, אמר אתמול כי 40% מתושבי העיר נותרו ללא מים, ו-270 אלף משקי בית נותרו ללא חשמל. במערב העיר, נותרו תורים ארוכים של אנשים מחזיקים בקבוקים ומכלים מפלסטיק ריקים, ממתינים למלא מים ממזרקה בפארק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully